گوگل به به‌روزرسانی اندروید سرعت می‌دهد

موبنا، رضا خواجه‌وند – گوگل این روزها تاکتیک‌های مختلفی را به کار می‌گیرد تا سرعت به‌روزرسانی اندروید در برندها و کارخانه‌های تولیدکننده گوشی افزایش یابد. گوگل با شرکت‌های گوشی‌ساز به این توافق رسیده است که هر ۱۸ ماه مدل گوشی آنها با نسخه جدید اندروید روانه بازار شود. این شرکت همچنین موافقت‌هایی را انجام داده …

موبنا، رضا خواجه‌وند – گوگل این روزها تاکتیک‌های مختلفی را به کار می‌گیرد تا سرعت به‌روزرسانی اندروید در برندها و کارخانه‌های تولیدکننده گوشی افزایش یابد. گوگل با شرکت‌های گوشی‌ساز به این توافق رسیده است که هر ۱۸ ماه مدل گوشی آنها با نسخه جدید اندروید روانه بازار شود. این شرکت همچنین موافقت‌هایی را انجام داده است تا به به‌روزرسانی سخت‌افزاری شرکت‌ها هم کمک کند.

هم‌اکنون یک گام جدیدتر در این زمینه برداشته شده است. در بخش تنظیمات گوشی در منو About از این پس نشان داده می‌شود آخرین وصله امنیتی نصب شده روی دستگاه اندرویدی کدام بوده است.

Google Android update  (1)

منابع آگاه اعلام کردند شرکت گوگل قصد دارد گام‌های دیگری را هم در این زمینه بردارد. خبرگزاری بلومبرگ در این زمینه توضیح داد گوگل با دقت فراوان بررسی می‌کند که هر یک از کارخانه‌ها چه دوره زمانی را برای به‌روزرسانی اندروید پشت‌سر می‌گذارند.

نکته جالب اینجاست که گوگل با اقدام مذکور می‌خواهد لیست کارخانه‌ها را بر اساس بالاترین سطح به‌روزرسانی گوشی‌ها منتشر کند و به کاربران بگوید کدام یک از گوشی‌ها ایمن‌تر هستند و بیشتر به‌روز می‌شوند.

از آنجایی که آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید موسوم به مارشمالو چندان گسترش نیافته و مورد استقبال واقع نشده است، گوگل با این روش‌ها سعی می‌کند کاربران را ترغیب کند از آخرین نسخه‌های عرضه شده استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا