سیب‌زمینی فشارخون را بالا می‌برد

موبنا – نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف سیب زمینی می‌تواند در افزایش احتمال بروز فشارخون بالا نقش داشته باشد. کارشناسان بر این باورند مصرف سیب زمینی با شیوه‌های متفاوت طبخ خطر بالا رفتن فشار خون را افزایش می‌دهد. محققان دانشگاه هاروارد آمریکا با بیان اینکه مصرف چهار وعده سیب زمینی در هفته یا بیشتر …

موبنا – نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف سیب زمینی می‌تواند در افزایش احتمال بروز فشارخون بالا نقش داشته باشد. کارشناسان بر این باورند مصرف سیب زمینی با شیوه‌های متفاوت طبخ خطر بالا رفتن فشار خون را افزایش می‌دهد.
محققان دانشگاه هاروارد آمریکا با بیان اینکه مصرف چهار وعده سیب زمینی در هفته یا بیشتر در مقایسه با مصرف این خوراکی تنها یک بار در ماه خطر بالا رفتن فشار خون را بیشتر می‌کند، اظهار داشتند: مصرف سیب زمینی به صورت چیپس این تاثیر را ندارد.در این مطالعه دکتر «لی بورگی» و تیم تحقیقاتی‌اش به مطالعه بر روی ۱۸۷ هزار مرد و زن طی مدت ۲۰ سال پرداختند.
همچنین در این دوره زمانی از آنان درخواست شد به پرسشنامه‌های مربوط به نوع رژیم غذایی‌شان پاسخ دهند. هیچ کدام از این افراد در شروع مطالعه به عارضه فشار خون بالا مبتلا نبودند.
لی بورگی گفت: سیب زمینی در مقایسه با دیگر سبزیجات از شاخص گلوکز بالاتری برخوردار است که می‌تواند افزایش شدید قند خون را به دنبال داشته باشد. در واقع خوراکی‌های حاوی میزان بالایی از این شاخص می‌توانند در عملکرد سلول‌ها اختلال ایجاد کرده، به التهاب و استرس اکسیداتیو منجر شوند که تمامی آن‌ها مکانیزم مهمی در بروز فشار خون بالا به حساب می‌آیند.

 منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا