مردم توانایی خرید گوشی های گران قیمت ندارند

موبنا، لیلا محمدنظامی – “مهدی بکایی” یکی از فعالان قدیمی برند اپل معتقد است که با وجود تجمل گرایی مردم به برند اپل، در این روزها شاهد افت چشمگیر برای گوشی های گران قیمت بالای دو میلیون تومانی هستیم. وی با اشاره به اینکه هم اکنون در میان بسیاری از مشترکان موبایل این باور وجود …

موبنا، لیلا محمدنظامی – “مهدی بکایی” یکی از فعالان قدیمی برند اپل معتقد است که با وجود تجمل گرایی مردم به برند اپل، در این روزها شاهد افت چشمگیر برای گوشی های گران قیمت بالای دو میلیون تومانی هستیم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در میان بسیاری از مشترکان موبایل این باور وجود دارد که گوشی های آیفون که وارد بازار ایران می شوند با گوشی هایی که در آمریکا و کشورهای اروپایی فروخته می شوند، از نظر کیفیت متفاوت هستند، افزود: آیفون هیچ نوع ورژن بندی ندارد و یکی از تفاوتهای آن با سایر برندهای موبایل نیز در همین موضوع است.
وی تصریح کرد: به بیان دیگر، چیزی به عنوان آیفون اروپایی، آسیایی و امریکایی وجود ندارد. این کمپانی با «پارت نامبر»، محصولات خود را به سایر کشورها ارسال می کند و محصولی که در آمریکا استفاده می شود با محصولی که در ایران و افغانستان مورد استفاده قرار می گیرد هیچ فرقی ندارد و نوع تولید آن یکی است.
این فروشنده گوشی های آیفون در مورد میزان استقبالی که از آیفون در ایران می شود و چشم انداز فروش آن می گوید: الان شرایط اقتصادی متفاوت است. زمانی که آیفون ۵ وارد بازار ایران شد از اوج تا افول قیمت آن بیش از ۲ ماه طول کشید و به دلیل کشش بازار، فروشندگان قیمت را بالا نگه داشتند.
وی افزود: آن زمان عرضه و تقاضا با هم سنخیت نداشت و عرضه کم و تقاضا بسیار زیاد بود. اما الان اوضاع فرق کرده است. از زمان اوج قیمت تا افول مدلهای ۶ و S 6 تنها یک هفته طول کشید. چون از نظر اقتصادی در رکود هستیم و عرضه و تقاضا با هم برابری دارند و دیگر فروشنده و وارد کننده نمی توانند قیمت را بالا نگه داشته و یا با قیمت بالا عرضه کنند. به همین دلیل مجبورند قیمت را به سایت اپل نزدیک کنند تا خریدار مجاب به خرید شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازار آیفون در ایران اشباع شده است، گفت: نه، به هیچ عنوان؛ اما آنچه که باعث این وضعیت شده است به رکود اقتصادی و عرضه زیاد و تقاضای کم برمی گردد. زمانی در کشور ما قیمت خرید محصولی مانند خودرو از کمپانی با قیمت بازار متفاوت بود و کمتر بود. به همین دلیل بسیاری از کمپانی، خرید می کردند و خودروی خود را در بازار به قیمت بالاتری می فروختند.
اما هم اکنون به دلیل شرایط اقتصادی، تقاضا برای خرید وجود ندارد و قیمت خودرو در بازار از قیمت کمپانی هم کمتر است. در مورد گوشی های آیفون نیز این مثال صدق می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا