راز مرگ های دسته جمعی حیوانات

موبنا – امروزه با گسترش تکنولوژی همه پدیده ها و وقایع طبیعی، بهتر از قبل پوشش داده می شود و زیر ذره بین نگاه جوینده و کنجکاو انسان ها قرار می گیرد. یکی از این پدیده های عجیب، مرگ دسته جمعی حیوانات است که در دهه های اخیر ثبت شده و همگان را در برابر این …

موبنا – امروزه با گسترش تکنولوژی همه پدیده ها و وقایع طبیعی، بهتر از قبل پوشش داده می شود و زیر ذره بین نگاه جوینده و کنجکاو انسان ها قرار می گیرد. یکی از این پدیده های عجیب، مرگ دسته جمعی حیوانات است که در دهه های اخیر ثبت شده و همگان را در برابر این سؤال قرار داده که چرا گاهی حیوانات دسته جمعی می میرند و چه رازی در پس آن نهفته است، تا کنون پاسخ قطعی، واضح وقانع کننده ای در این باره به دست نیامده است.

ما در اینجا نمونه هایی از مرگ دسته جمعی حیوانات را برای شما آماده کرده ایم که با هم درباره می خوانیم؛
ماهی مرکب (سَرپاوَر)
راز مرگ های دسته جمعی حیوانات

در ژانویه سال ۲۰۰۵ تعداد زیادی از اجساد ماهی های مرکب سرپاور توسط امواج دریا به سواحل کالیفرنیای آمریکا کشیده شدند. گروهی مرگ عجیب این ماهی ها را به مسمومیّت نسبت دادند و بر این نظر و عقیده بودند که مسمومیّت باعث مرگ دسته جمعی ماهی ها شده، ولی مخالفان با دو دلیل به رد این فرضیه پرداختند؛

۱ ـ برخی از این ماهی ها به وسیله یکدیگر کشته شده بودند و دوم آنکه این ماهی ها در عمق ۷۰۰متری اقیانوس زندگی می کردند و احتمال نفوذ مواد سمّی به این مناطق بسیار کم است. در سال ۲۰۰۲ نیز مورد مشابه همین اتفاق در سواحل سان دیگو کالیفرنیا اتفاق افتاد.

مرگ دسته جمعی ماهی های رباینده
راز مرگ های دسته جمعی حیوانات

در سال ۲۰۱۱ در شبه جزیره کورماندیل نیوزیلند صیادان با صحنه عجیبی روبه رو شدند. تمام سطح ساحل با اجساد ماهی های رباینده فرش شده بود. مسئولان زیربط مرگ ماهی ها را ناشی از گرسنگی اعلام کردند؛ اما این فقط یک فرضیه بود و سؤال اصلی این بود که با وجود فراهم بودن غذا در دریا چرا ماهی ها گرسنه مانده بودند؟

مرگ گوسفندها
راز مرگ های دسته جمعی حیوانات

در سال ۲۰۰۵ حدود ۱۵۰۰ گوسفند از یک شیب بلند خود را به پایین پرتاب کردند. این شیب ۱۵ متر ارتفاع داشت. چوپان می گوید، اصلا نفهمیده که چه اتفاقی افتاده. او می گوید با سقوط یک گوسفند بقیه هم متعاقبا سقوط کردند و تقریبا تمام گله این گونه از بین رفتند.

نهنگ های بالدار

 راز مرگ های دسته جمعی حیوانات

در سال ۲۰۰۹ در جزیره کینگ تعداد زیادی از نهنگ های بالدار در سواحل تاسمانی روی ساحل افتاده و مرده بودند . مشابه همین حادثه در سواحل نیوزیلند و در سال ۲۰۱۵ روی داد . هیچ کس نتوانست راز مرگ نهنگ ها را کشف کند.

راستی چرا نهنگ ها با هم مرده بودند؟!

مرگ میگوها

در شهر کورونیل شیلی وقتی مردم محلی صبح از خواب بیدار شدند، سطح ساحل را قرمز رنگ دیدند زیرا میلیون ها میگو روی ساحل را پر کرده بودند ،برخی بالا رفتن درجه حرارت آب بر اثر تولید زغال سنگ را دلیل مرگ میگوها می دانستند؛ اما پرسش این بود که چرا بقیه ماهی ها بر اثر گرمای آب نمرده بودند؟

مرگ دسته جمعی گاوها

در یکی از مناطق سوئیس تعدادی گاو از یک سراشیبی به پایین سقوط کرده و مرده بودند دقیقا شبیه مرگ گوسفندها که در بالا شرح آن آمده است. آیا مرگ گاوها یک تصادف بود؟

مرگ پرندگان
راز مرگ های دسته جمعی حیوانات

در یکی از شهرهای شیلی تعداد زیادی فلامینگو ومرغ ماهیخوار به صورت دسته جمعی مرده بودند،در هند هم شبیه این اتفاق افتاده بود.هیچ کس نتوانست درباره مرگ آنها پاسخ قطعی و تعیین کننده ای بدهد.

انفجار وزغ ها، رازی که مجهول ماند
راز مرگ های دسته جمعی حیوانات

در سال ۲۰۰۵ یک اتفاق عجیب در آلمان افتاد. تعداد زیادی از وزغ ها از درون منفجر شده بودند و امعاء و احشای آن ها تا فاصله چند متری پرتاب شده بود.
هیچ کس دلیل این اتفاق عجیب را نمی داند؛ راستی وزغ ها را چه شده بود؟

 منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا