آنجلینا جولی استاد دانشگاه می‌شود

موبنا – قرار است جولی از سال ۲۰۱۷ به ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا بپیوندد و این واحد را در این دانشگاه تدریس کند. دانشگاه علم اقتصادی لندن دیروز دوشنبه با اعلام این خبر افزود این واحد درسی، واحد جدیدی در دوره کارشناسی ارشد در مطالعات زنان، صلح و امنیت است و نخستین تجربه …

موبنا – قرار است جولی از سال ۲۰۱۷ به ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا بپیوندد و این واحد را در این دانشگاه تدریس کند.

دانشگاه علم اقتصادی لندن دیروز دوشنبه با اعلام این خبر افزود این واحد درسی، واحد جدیدی در دوره کارشناسی ارشد در مطالعات زنان، صلح و امنیت است و نخستین تجربه در سطح جهانی در نوع خود محسوب می‌شود.

این دوره استراتژی‌هایی برای ترویج برابری جنسیتی و افزایش مشارکت زنان در امور اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را دربرمی‌گیرد. نشست با استادان بخش مهمی را برای دانشجویان این دوره ایفا می‌کند و شامل حضور در کارگاه‌های آموزشی و تحقیقات فردی می‌شود.

جولی که سال ۲۰۰۱ به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انتخاب شد و در حال حاضر فرستاده ویژه این سازمان است، گفت از تشکیل چنین دوره‌ای بسیار تشویق شده و امیدوار است دانشگاه‌های دیگر نیز این مسیر را طی کنند. وی گفت برای ما حیاتی است که حقوق زنان را مورد توجه قرار بدهیم و مانع وقوع جنایت‌هایی شویم که بر زنان تاثیر می‌گذارد؛ که خشونت جنسی در جنگ‌ها از جمله آنهاست.

وی افزود: به دنبال آموزش دادن تجربیات خودم از کار با دولت‌ها و سازمان ملل و در عین حال یاد گرفتن از این دانشجویان هستم.

این دوره یک ساله است و از پاییز ۲۰۱۷ یعنی آغاز سال تحصیلی بعدی، شروع می‌شود. سخنگوی این دانشگاه گفته است جولی و لرد هیگ حداقل سالی یک دوره مشخص در این ترم درسی برگزار می‌کنند.

دانشگاه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده موقعیت استادی که به آنجلینا جوبی داده شده، عنوانی است که به افرادی داده می‌شود که در حوزه خاصی از طریق غیرآکادمیک تجربیات ارزنده‌ای داشته باشند.

آنجلینا جولی از سال ۲۰۱۲ با ویلیام هیگ به طور مستقیم در زمینه خشونت جنسی علیه زنان در جنگ‌ها همکاری داشته و در نشست جهانی با همین موضوع دو سال بعد شرکت و گزارش مفصلی ارایه کرد.

 منبع:ايران اكونوميست

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا