صفحه نمایش منحنی گوشی آینده شیائومی توسط ال‌جی تامین خواهد شد

موبنا – یک سال پس از عرضه نمایشگرهای منحنی بر روی گوشی‌های هوشمند حالا به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان دیگر نیز در تلاش هستند تا از نمایشگرهای منحنی در گوشی‌های خود استفاده کنند. شیائومی تولیدکننده بزرگ چینی قصد دارد تا یک گوشی با نمایشگر منحنی در لبه‌ها تولید کند و نمایشگر مورد نیاز این گوشی …

موبنا – یک سال پس از عرضه نمایشگرهای منحنی بر روی گوشی‌های هوشمند حالا به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان دیگر نیز در تلاش هستند تا از نمایشگرهای منحنی در گوشی‌های خود استفاده کنند. شیائومی تولیدکننده بزرگ چینی قصد دارد تا یک گوشی با نمایشگر منحنی در لبه‌ها تولید کند و نمایشگر مورد نیاز این گوشی نیز توسط ال‌جی تامین خواهد شد.

علاوه بر گلکسی اس ۷ اج که صفحه نمایش منحنی دارد، گوشی دیگری با نام XPlay 5 از شرکت Vivo نیز نمایشگر منحنی دارد که صفحه نمایش آن هم توسط سامسونگ تامین می‌شود. همچنین شایعاتی به گوش می‌رسد که شرکت‌های دیگر از جمله هواوی، شیائومی و میزو نیز قصد دارند تا گوشی با نمایشگر منحنی شکل تولید کنند.

ظاهرا شیائومی بیش از باقی شرکت‌ها در تلاش برای عرضه‌ی گوشی با نمایشگر منحنی شکل است. اخیرا گزارشی در این باره منتشر شده است که نشان می‌دهد ال‌جی-دیسپلی نمایشگر OLED با لبه‌ی خمیده در دو طرف را امسال وارد بازار می‌کند تا وارد رقابت با بخش نمایشگر سامسونگ شود. در حال حاضر تنها تامین‌کننده این نمایشگرها در بازار سامسونگ است اما اواخر امسال احتمالا بازار به دو بخش تقسیم شده و سامسونگ و ال‌جی هر دو مشتریان خود را برای نمایشگرهای خمیده خواهند داشت.

ال‌جی مقدمات تولید انبوه نمایشگر OLED با لبه‌های خمیده را فراهم کرده است و امسال پنل‌های مورد نیاز شیائومی را در اختیار این شرکت قرار خواهد داد. این موضوع زنگ‌ خطری برای سامسونگ نیز به شمار می‌رود چرا که ال‌جی نیز به زودی تولید کننده این نمایشگرها خواهد بود و بخشی از سهم بازار سامسونگ را تحت کنترل خود خواهد گرفت.

شایعاتی در باره‌ی تلاش هواوی برای ساخت گوشی با نمایشگر خمیده نیز به گوش می‌رسد اما تامین کننده پنل‌های مورد نیاز گوشی‌های منحنی هواوی، سامسونگ خواهد بود. ظاهرا هواوی و سامسونگ بصورت مشترک بر روی ساخت گوشی جدید شرکت چینی کار می‌کنند. با این حال در این گزارش آمده است که ال‌جی وارد مذاکره با هواوی شده است و تلاش می‌کند تا تامین نمایشگر خمیده‌ی OLED مورد نیاز در گوشی بعدی هواوی را برعهده بگیرد.

با عرضه‌ی گوشی‌های خمیده‌ی از سوی دیگر شرکت‌ها، انتظار می‌رود علاوه بر افزایش تنوع این محصولات در بازار، قیمت آن‌ها نیز رقابتی تر شود.

گوشی شیائومی با لبه‌های خمیده، قرار است یک گوشی بالا رده باشد. براساس شایعات این گوشی به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ مجهز خواهد شد و نمایشگر آن نیز احتمالا ۵.۷ اینچ خواهد بود.

 منبع: زومیت | نویسنده: مسعود یوسف نژاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا