DOOM؛ تجربه وحشت در جهنمی خونین

موبنا – شرکت Id Software به تازگی نسخه جدید بازی Doom را روانه بازار کرده است که به خوبی این سری بازی را وارد دوران بازی های تیراندازی مدرن کرده، در شرایطی که همچنان ریشه های خشن و وحشیانه خود را حفظ کرده است. بازی Doom برای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه …

موبنا شرکت Id Software به تازگی نسخه جدید بازی Doom را روانه بازار کرده است که به خوبی این سری بازی را وارد دوران بازی های تیراندازی مدرن کرده، در شرایطی که همچنان ریشه های خشن و وحشیانه خود را حفظ کرده است. بازی Doom برای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه شخصی در دسترس است و در اصل می توان آن را سه بازی در یک بازی دانست که یک بخش تک نفره گسترده، یک تجربه چند نفره دیوانه‌وار و یک بخش خالق نقشه که می تواند بازی را برای چند سال به روز و تازه نگه دارد را شامل می شود.

DOOM؛ تجربه وحشت در جهنمی خونین

فوق العاده سریع، فوق العاده خشن

نخستین چیزی که در نسخه جدید بازی Doom توجه گیمر را به سوی خود جلب می کند سرعت به واقع بالای بازی است. دویدن و پرش در دنیای پر از موجودات عجیب و غریب بازی Doom به نرمی و روانی صورت می گیرد و با توجه به این که بازی شما را مجبور می کند تا همواره در حال حرکت باشید، این مساله از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. همانند عنوان هایی مانند Halo یا Call of Duty، گلوله ها در بازی Doom به وفور یافت نمی شوند و نمی توانید برای احیای سلامتی خود در گوشه ای مخفی شوید. این بدان معنی است که برای دستیابی به نزدیک‌ترین بسته سلامت یا جعبه مهمات باید با سرعت بدوید و در طول این مسیر چند موجود جهنمی را از پای درآورید. اگر برای روزهایی که بازی های تیراندازی گیمر را در چالشی واقعی قرار می دادند دلتنگ هستید، نسخه جدید Doom تجربه ای فوق العاده برای شما خواهد بود.

DOOM؛ تجربه وحشت در جهنمی خونین

سلاح های باشکوه، سلاخی های وحشیانه

همانند نسخه های پیشین، نسخه جدید بازی Doom نیز سلح های جذاب مختلفی را در اختیار بازیکن قرار می دهد و در شرایطی که استفاده از شاتگان یا اره برقی به اندازه کافی هیجان انگیز هستند اما هنگامی که آنها را تقویت می کنید تازه متوجه قدرت واقعی سلاح های خود می شوید.

اما کشتن دشمنان با سلاح های مختلف نیمی از تجربه سرگرم کننده بازی هستند. Doom سیستم کشتار خشن جدید را ارائه کرده است که در آن پس از وارد کردن صدمه کافی به دشمن شیطانی خود می توانید حتی با دست خالی به شکلی بی رحمانه از خجالت وی در آیید! کشتن هیولاها نه تنها جذاب است بلکه مقداری از سلامت شما را نیز باز می گرداند و از این رو بخشی مهم از جریان بازی بدون توقف Doom محسوب می شود.

DOOM؛ تجربه وحشت در جهنمی خونین

کمپینی گسترده

بخش تک نفره یک بازی تیراندازی عادی به طور معمول دارای داستانی خطی و کوتاه است، اما نسخه جدید Doom یک عنوان تیراندازی معمولی نیست. در این بازی بار دیگر به روزهای نقشه های بزرگ و گسترده که با اسرار مختلف پر شده اند، باز می گردید که در آن از دسترسی به سلاح ها و به روزرسانی ها تا یافتن مناطقی ویژه که امکان بازی کردن مراحل بازی کلاسیک Doom با گرافیک پیکسلی را فراهم می کند، وجود دارند.

اگرچه نسخه جدید Doom برای کسب جایزه روایت داستان شکل نگرفته اما همچنان چاشنی هایی وجود دارند که شما را تحت تاثیر قرار دهند. گیمر در نقش سربازی مجهز برای کشتن هزاران موجود شیطانی در مریخ تلاش می کند زیرا دانشمندی خبیث استفاده از قدرت جهنم را روش خوبی برای پیشبرد پژوهش های خود می دانسته است.

DOOM؛ تجربه وحشت در جهنمی خونین

خلق جامعه ای جذاب و بی پایان در حالت SnapMap

اگر بخش های تک نفره یا چند نفره بازی Doom شما را به اندازه کافی تحت تاثیر قرار نداده تا پس از اتمام بازی دوباره به آن سری بزنید، حالت SnapMap چیزی است که می تواند موجب شود تا حتی برای چند سال این بازی را انجام دهید. ویرایشگر مرحله با کاربری آسان به شما اجازه می دهد نقشه هایی که در رویاهای خود دارید را خلق کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما کارهای زیادی می توانید در بازی Doom انجام دهید، اما بدون تردید یکی از دلایل اصلی که می تواند شما را برای مدت ها درگیر این بازی کند همین بخش SnapMap خواهد بود.

 منبع: عصرایران|نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا