چگونگی باز کردن قفل گوشی اندرویدی با نگاه کردن به دستگاه

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – امنیت یکی از نگرانی های جدی حال حاضر برای کاربران گوشی های هوشمند محسوب شده و در شرایطی که حفظ امنیت اطلاعات شخصی مهم است، ورود راحت به گوشی هوشمند نیز با اهمیت است. کاربران اندروید به مجموعه ای از گزینه ها برای حفظ امنیت گوشی هوشمند خود دسترسی دارند …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – امنیت یکی از نگرانی های جدی حال حاضر برای کاربران گوشی های هوشمند محسوب شده و در شرایطی که حفظ امنیت اطلاعات شخصی مهم است، ورود راحت به گوشی هوشمند نیز با اهمیت است. کاربران اندروید به مجموعه ای از گزینه ها برای حفظ امنیت گوشی هوشمند خود دسترسی دارند و با پشتیبانی دستگاه های جدید از حسگر تشخیص اثر انگشت، گزینه سریع و ایمن دیگری برای باز کردن قفل دستگاه در اختیار دارید. کاربرانی که امکان جفت کردن تلفن همراه با یک ساعت هوشمند را دارند می توانند حتی قفل دستگاه خود را سریع‌تر باز کنند اما اگر به این گزینه دسترسی ندارید می توانید از ویژگی تشخیص چهره استفاده کنید. در ادامه چگونگی انجام این کار را بیان می کنیم.
2
تشخیص چهره بخشی از ویژگی قفل هوشمند (Smart Lock) در اندروید و کروم بوک ها است. برای فعال کردن این ویژگی اپلیکیشن تنظیمات (Settings) را باز کرده و به آدرس Security > Smart Lock مراجعه کنید. اگر گزینه قفل هوشمند به رنگ خاکستری و غیر فعال است یعنی قفل صفحه (Screen Lock) برای دستگاه خود تنظیم نکرده اید. با فعال کردن قفل صفحه امکان فعال کردن قفل هوشمند نیز فراهم می شود.
قفل هوشمند گزینه های مختلفی را برای باز کردن قفل دستگاه در اختیار شما قرار می دهد که از آن جمله می توان به جفت کردن تلفن همراه با یک دستگاه مورد اعتماد، افزودن مکانی مورد اعتماد، چهره ای مورد اعتماد، یا صدایی مورد اعتماد اشاره کرد. با توجه به هدفی که ما دنبال می کنیم گزینه Trusted face را باید انتخاب کنید. سپس از شما افزودن یک چهره درخواست می شود.
3
اطمینان حاصل کنید که در مکانی با نور مناسب قرار دارید. محیط اطراف شما نباید بسیار روشن یا خیلی تاریک باشد. چهره خود را در شکل بیضی روی نمایشگر متمرکز ساخته و منتظر اتمام ثبت چهره باشید. پس از انجام این کار می توانید از چهره خود به عنوان یک کلید برای باز کردن قفل گوشی هوشمند استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا