دولت الکترونیک می‌تواند سدی در برابر فسادهای مالی احتمالی باشد

موبنا – مدیر گروه مدیریت فناوری و اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس افزود: همچنین با توسعه دولت الکترونیک از سلامت محیط زیست حفاظت خواهد شد و بار ترافیک در شهرها نیز کمتر می‌شود. شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جا افتادن دولت الکترونیک در کشور را مبارزه با فساد اداری دانست. با نهادینه شدن این شیوه …

موبنا – مدیر گروه مدیریت فناوری و اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس افزود: همچنین با توسعه دولت الکترونیک از سلامت محیط زیست حفاظت خواهد شد و بار ترافیک در شهرها نیز کمتر می‌شود.
شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جا افتادن دولت الکترونیک در کشور را مبارزه با فساد اداری دانست. با نهادینه شدن این شیوه نوین خدمت‌رسانی، پایش و نظارت بر فرآیندهای اداری با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌شود.
در این شرایط، کارشکنی در فعالیت‌های اداری نیز به حداقل می‌رسد، به گونه‌ای که اگر کار اداری ارباب رجوع به تاخیر بیفتد یا به هر دلیلی انجام نشود، مقصر این تاخیر و اهمال، کاملا مشخص خواهد بود. درواقع، با توسعه دولت الکترونیک، پایش و نظارت بهتری بر عملکرد کارمندان انجام می‌شود.
افزون بر این، دولت الکترونیک می‌تواند سدی در برابر فسادهای مالی احتمالی نیز باشد، زیرا با الکترونیکی‌شدن همه فعالیت‌های اداری و مالی، تبادلات مالی در سازمان‌های مختلف نیز کاملا شفاف می‌شود و امکان سوءاستفاده‌های مالی به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رسد.کوچک‌تر شدن دولت، افزایش بازدهی نیروهای اداری، ارائه خدمات سریع‌تر و باکیفیت‌تر به شهروندان و صرفه‌جویی در هزینه‌های اداری، از دیگر تبعات مثبت توسعه دولت الکترونیک خواهد بود.
به همه این دلایل ضرورت دارد که از سلسله مراتب سنتی برای ارائه خدمات به مردم فاصله بگیریم و برای گسترش دولت الکترونیک در کشور، همت بیشتری به خرج دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا