گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!

موبنا – گودبرداری برای ساخت مترو در یکی از محلات شهر رم، کارگران را به روم باستان برد. در حفاری برای ساخت خط C مترو شهر رم و در عمق ۹ متری از سطح خیابان، یک منطقه نظامی باستانی کشف شد. این سربازخانه باستانی در منطقه ای به وسعت ۹۰۰ متر مربع دارای راهرویی طویل و …

موبنا – گودبرداری برای ساخت مترو در یکی از محلات شهر رم، کارگران را به روم باستان برد. در حفاری برای ساخت خط C مترو شهر رم و در عمق ۹ متری از سطح خیابان، یک منطقه نظامی باستانی کشف شد.

این سربازخانه باستانی در منطقه ای به وسعت ۹۰۰ متر مربع دارای راهرویی طویل و ۳۹ اتاق که با موزاییک های سیاه وسفید در ۲۰۰۰ سال پیش کف پوش شده بودند و نیز دیوارهایی با روکش گچ و تزیینات گچی در منطقه «ویا دلافراتلا» در عمق ۹ متری از سطح خیابان، کشف شده است.

در کف یکی از اتاق ها نیز یک گور با ۱۳ اسکلت توسط باستان شناسان شناسایی شدند.آنها همچنین تعداد ی سکه برنزی و تعدادی دستبند در کنار اسکلت ها یافته اند.باستان شناسان معتقدند این سربازخانه باستانی مربوط به گارد پریتورین که تحت فرمانبرداری امپراطور « آدریان » بوده اند، می باشد و قدمت آن به ۲۰۰ سال بعداز میلاد مسیح یعنی حدود ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد.

هم اکنون کار ساخت و ساز تونل و ایستگاه مترو همزمان با کار باستان شناسان در این منطقه ادامه دارد و در حالی که کارگران مشغول بتن ریزی هستند، باستان شناسان چند متر آن طرف تر، در حال برس زدن بر روی اشیا برنزی به دست آمده از زیر زمین و زدودن خاک از روی آنها هستند.

مقامات رسمی شهر رم امیدوارند بتوانند این منطقه باستانی را که نمادی از یک پادگان روم باستان است، در دل ایستگاه مترو قرار دهند و نوعی پیوستگی بین این دو فضا پدید آورند.حفاری های این منطقه برای ساخت تونل و ایستگاه مترو از سال ۲۰۰۷ آغاز شده بود اما بدلیل مسائل اقتصادی و فساد مالی این پروژه به کندی پیش رفت.

هم اکنون قرار است این خط از مترو شهر رم درسال ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد و چنانچه این منطقه باستانی با ایستگاهی که در حال ساخت است پیوند بخورد، بدون شک یکی از باشکوه ترین ایستگاه های زیر زمینی دنیا خواهد بود.

در تصاویر به خوبی می توان به مهارت ساخت موزاییک های رنگی و هنر بکار رفته در چیدمان آنها و نیز تزیینات گچی سطح دیواره ها پی برد.
هم اکنون شما را به دیدن چندین تصویر در این باره دعوت می کنیم.
گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
گودبرداری مترو و سفر حیرت انگیز به تاریخ!
 منبع:  پارسینه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا