بهترین مشاغل خانگی

موبنا – اگر رغبت ندارید هر روز با اکراه به رفتن به محل کار فکر کنید، یا یا یافتن یک کار موقتی در نزدیکی محل زندگی‌تان برایتان دشوار است، هیچ زمانی برای کار کردن از خانه، بهتر از حالا نبوده‌است: بر اساس گزارش گروه مشاوره‌ی ائتلاف دورکاری، بیش از ۴۰ میلیون امریکایی این کار را …

موبنا – اگر رغبت ندارید هر روز با اکراه به رفتن به محل کار فکر کنید، یا یا یافتن یک کار موقتی در نزدیکی محل زندگی‌تان برایتان دشوار است، هیچ زمانی برای کار کردن از خانه، بهتر از حالا نبوده‌است: بر اساس گزارش گروه مشاوره‌ی ائتلاف دورکاری، بیش از ۴۰ میلیون امریکایی این کار را می‌کنند.

همان‌طور که اقتصاد بهبود می‌یابد، شرکت‌های بیش‌تری به دنبال افزایش تعداد کارکنان‌شان هستند. شما برای بیش‌تر شغل‌های خانگی به یک رایانه و اتصال به اینترنت، برخی مهارت‌های پایه، و نگرش ‘من می‌توانم’ نیاز دارید. این فهرستی است از ۱۰ حوزه‌ی اشتغال که اکنون در حال رونق گرفتن هستند.
در ادامه ۱۰ بهترین کار در منزل را معرفی می کنیم که زندگی شما را رونق می دهد:

شغل: نماینده‌ی خدمات مشتری

برای چه کسانی عالی است: آدم‌های مردمی، صبور، و بخشنده، که می‌توانند هم‌زمان هم با تلفن صحبت کنند و هم با رایانه کار کنند.

چه باید بکنید: شرکت‌ها به دنبال کارکنانی با قابلیت‌های صحبت کردن عالی و مهارت‌های رایانه‌ای قوی هستند تا به مشتریان کمک کنند سایز مناسب را پیدا کنند، سفارش را ثبت کنند، یا یک مناقشه را حل کنند. مقام‌های شغلی تمام‌وقت و نیمه‌وقت، هر دو وجود دارد و عموما از شما خواسته می‌شود یک بازه‌ی زمانی ۴ ساعته را به آن اختصاص دهید.

شغل: معلم برخط
برای چه کسانی عالی است: معلم‌هایی که برنامه‌ی زمانی مدرسه‌های عادی را نمی‌خواهند.
چه باید بکنید: به جای این‌که در کلاس درس بایستید، از طریق اسکایپ یا در قالب جلسات درس ظبط‌شده تدریس می‌کنید. تقاضا برای معلم در همه‌ی موضوعات، به ویژه موضوعات اصلی مانند زبان انگلیسی، تاریخ و علوم در حال افزایش است.

شغل: تدریس خصوصی مجازی
برای چه کسانی عالی است: آدم‌هایی که فقط بازه‌های زمانی خاصی وقت آزاد دارند و در موضوعی دانش یا تخصص بالایی دارند، یا به یک زبان خارجی مسلط هستند
چه باید بکنید: شما با دانش‌آموزی کار می‌کنید که به کمک اضافی نیاز دارد، معمولا به مدت نیم‌ساعت به‌صورت تلفنی یا از طریق اسکایپ.

شغل: فروشنده‌ی مستقیم
درآمد: بستگی به شرکت دارد، اما عموما ۲۰ تا ۳۵ درصد فروش را به عنوان حق‌العمل دریافت می‌کنید.
برای چه کسانی عالی است: کسی که روحیه‌ی کارآفرینی و انرژی زیادی دارد، و عاشق ملاقات با آدم‌های جدید است.
چه باید بکنیم: شرکت‌های محصولات آرایشی آون یا مری کی را در نظر بگیرید- شما برای فروش اجناس شرکت دورهمی‌هایی برگزار می‌کنید، خواه این اجناس محصولات استحمام، وسایل باغبانی، کتاب یا نوشیدنی باشد. به مرور زمان، مجموعه‌ای از مشتریان می‌سازید.

شغل: تهیه‌ی و ارسال فیلم‌های چگونه انجام دهیم
درآمد: ۱ تا ۲ دلار برای هر کلیک؛ پرداخت بستگی به تعداد بازدیدهای ویدیوتان دارد. بازدیدهای کلیپ‌های آموزشی در یوتیوب در محدوده‌ی ۲۰.۰۰۰ تا ۳۰.۰۰۰ و بالاتر است.
چه باید بکنیم: آیا آدم‌ها از شما راز پختن پای‌‌تان، یا نحوه‌ی درست کردن حلقه‌ی گل را می‌پرسند؟ کیمبرلی لاوسن، مالک ، کسی که ویدیوهای آموزش مد و زیبایی ساخته‌است، می‌گوید: “همه‌ی آدم‌ها در انجام کاری مهارت دارند، یا سرگرمی‌ای دارند که از آن لذت می‌برند. می‌توان این را به آسانی تبدیل به سود کرد.” به سادگی یک حساب کاربری رایگان در یوتیوب ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک گوشی هوشمند یا دوربین دیجیتال، توضیح دهید چگونه کار جادویی‌تان را انجام می‌دهید و آن را ضبط کنید. (اگر در استفاده از فناوری ذکاوت بیش‌تری دارید یا در خانه‌تان یک نوجوان فیلم‌ساز رو به رشد دارید، می‌توانید از نرم‌افزارهای رایانه‌ای مانند Windows Movie Maker برای ساختن یک ویدیوی جذاب‌تر استفاده کنید.) لاوسن می‌گوید: “هنگامی که ویدیو را در یوتیوب بارگذاری کردید، در برنامه‌ی پارتنر یوتیوب عضو شوید.” به این طریق یوتیوب درون ویدیوتان یا کنارش تبلیغاتی قرار می‌دهد، و شما از خود تبلیغات، بازدیدهای ویدیو، و لینک‌هایی که پست‌تان به وب‌گاهای دیگر دارد، پول در می‌آورید. لاوسن می‌گوید: “نکته‌ی کلیدی این است که اطلاعات را در ویدیوتان به نحوی منحصر به‌فرد ارائه کنید”، به‌ویژه اگر در رابطه با همان موضوع ویدیوهای زیادی موجود است.
شغل: شرکت‌کننده در نظرسنجی
چه باید بکنید: یک پرسش‌نامه‌ دریافت می‌کنید، سوال‌هایی را درباره‌ی عادات خرید یا بازبینی یک محصول پاسخ می‌دهید. معمولا دریافت‌تان به‌صورت نقدی است (پرداخت الکترونیکی یا ارسال چک) یا امتیازهایی است که در ازای آن کارت هدیه دریافت می‌کنید.

شغل: امتحان‌کننده‌ی وب‌گاه
چه باید بکنید: بسیاری از شرکت‌ها به امتحان‌کنندگان برخط پول می‌دهند تا مطمئن شوند استفاده از وب‌گاه‌ها و یافتن مطالب در آنها آسان است. آنا ترمن، بنیان‌گذار است، وب‌گاهی که بیش از ۵۰۰ فرصت کار برخط را بازبینی کرده‌است. او می‌گوید: “شما اساسا دستورالعمل‌های داده‌شده را دنبال می‌کنید تا وب‌گاه‌ها را بررسی کنید. این کار معمولا برای هر بار امتحان وب‌گاه فقط حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.” ترمن پیشنهاد می‌کند در ۱۰ تا ۱۲ شرکت مختلف ثبت نام کنید، چون اولویت مشارکت در چنین فرصت‌هایی برای امتحان وب‌گاه‌ها، با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده‌اند. ترمن می‌گوید: “آدم‌هایی هستند که با اطلاع کامل از این امتحان‌ها ماهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار پول در می‌آورند.”

شغل: معلم زبان سازمانی
برای چه کسانی عالی است: انگلیسی‌زبان‌های بومی که مهارت‌های رایانه‌ای پایه را دارند و به فرهنگ‌های دیگر علاقه‌مند هستند، عاشق چت برخط یا مکالمه‌ی تلفنی هستند. تجربه‌ی کار دفتری خیلی مفید خواهدبود، چون بیش‌تر زبان‌آموزان در محیط اداری کار می‌کنند. هم‌چنین به رایانه و اینترت پرسرعت خودتان نیز نیاز دارید. اگر دوزبانه هستید، این یک مزیت است.
چه باید بکنید: زبان‌آموزان در کشورهایی مانند ژاپن، کره، فرانسه، و آلمان به دنبال افراد انگلیسی‌زبان هستند تا با آنها زبان کار کنند. جلساتی که روی موضوعاتی مانند گفت‌وگوهای حرفه‌ای کوتاه یا اداره‌ی یک جلسه متمرکز است (معلمان با جزییات نحوه‌ی آموزش هر موضوعی آشنا می‌شوند، و خودشان هم قبل از آغاز کار به مدت ۲ روز آموزش می‌بینند.). درس‌ها یا به‌صورت تلفنی یا از طریق یک سرویس تماس تصویری زنده مانند اسکایپ ارائه می‌شود- گاهی این جلسات شب‌ها برگزار می‌شود، چون شما با زبان‌آموزانی در منطقه‌های زبانی مختلف کار می‌کنید. شما باید متعهد شوید حداقل ۲۰ ساعت در هفته در زمان‌های مشخص کار کنید، و می‌توانید تا ۳۵ ساعت هم کار کنید.

شغل: ارزیاب موتور جست‌وجو

برای چه کسانی عالی است: انگلیسی‌زبان‌هایی که در زمینه‌ی فیلم و موسیقی به‌روز هستند، و کسانی که با فرهنگ‌های دیگر آشنایی دارند.
چه باید بکنیم: شرکت‌هایی مانند گوگل و یاهو به شما اطلاعاتی برای جست‌وجو می‌دهند و شما به آنها می‌گویید نتایج‌شان تا چه حد با آن‌چه جست‌وجو کرده‌اید هم‌خوانی دارد. آیا جست‌وجوی لیدی آنتبلوم وب‌گاه‌هایی مرتبط با گروه موسیقی را نمایش می‌دهد یا اطلاعات مربوط به دوره‌ی قبل از جنگ داخلی؟ مثلا اگر اهل کشورهای امریکای لاتین هستید، ممکن است از شما بخواهند طوری جست‌وجو کنید که یک اسپانیایی به زبان انگلیسی جست‌وجو می‌کند. این شغل معمولا ۱۰ تا ۲۵ ساعت در هفته است.

شغل: پرستار تلفنی
(این شغل از معدود شغل‌هایی است که هنوز در کشور ما رواج ندارد.)
برای چه کسانی عالی است: افرادی که مدرک پرستاری دارند.
چه باید بکنید: بیمه‌گرهای بیمه‌های سلامتی یا دیگر شرکت‌های مدیریت سلامت، از جمله هومانا، ایتنا، و گروه یونایتدهلث، پرستاران را از راه دور استخدام می‌کنند تا وظایفی مانند مدیریت پیگیری موردی، نظارت بر روند درمان، و آموزش بیمار را انجام دهند.
چگونه آن را به‌دست بیاورید: برای یافتن مقام شغلی مناسب‌تان، نیازمندی‌های سازمان‌های اصلی کاریابی را در حوزه‌ی پزشکی بررسی کنید.

مراقب کلاه‌بردای باشید!
وقتی به دنبال فرصت‌هایی برای کسب درآمد به‌صورت برخط هستید، مراقب این خط قرمز‌ها باشید.
وب‌گاه‌هایی که اطلاعات تماس ندارند. یک کسب‌وکار قانونی برای شما روشی برای دسترسی به خودش ایجاد می‌کند. به دنبال صفحه‌ی “درباره‌ی ما” باشید که اطلاعاتی از شرکت یا مدیرعامل، به همراه شماره‌تماس، آدرس، یا ایمیل، در اختیارتان می‌گذارد. (با شماره تلفن تماس بگیرید تا ببینید آیا کسی جواب می‌دهد یا نه.) وب‌گاهی که فقط یک نوع راه ارتباطی دارد و روش دیگری برای تماس گرفتن با یک انسان واقعی ندارد، مشکوک است.
بیش از حد خوب به نظر می‌رسد. وعده‌هایی مبنی بر این‌که در عرض یک هفته در خانه هزاران دلار پول درآورید هرگز واقعی نیست.
در اینترنت از آن شکایت و گلایه‌هایی وجود دارد. یک جست‌وجوی اینترنتی سریع انجام دهید: نام وب‌گاه را با “کلاه‌بردای” تایپ کنید و ببینید چه چیزهایی نمایش داده می‌شود. اگر کسی فریب‌شان را خورده باشد، معمولا مطلبی درباره‌اش در اینترنت منتشر کرده‌است.

ثبت نام در آن وب‌گاه هزینه دارد. بیشتر وب‌گاه‌های قانونی برای ثبت نام از شما پول نمی‌گیرند. چند استثنا وجود دارد- مثلا عضویت در وب‌گاه‌های کاریابی، که شغل‌های آزاد و ارتباط از راه دور ارسال می‌کنند- اما اگر مطمئن نیستید چرا هزینه می‌پردازید، جای دیگری را بشد.

 منبع:اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا