آی بات جایگزینی برای ویلچرهای سنتی

موبنا – به گزارش مشبل، این دستگاه که iBot. نام دارد یک ویلچر پیشرفته با چرخ های متعدد است که می تواند در حالت های مختلف قرار گرفته و کارکردهای متنوعی پیدا کند. به عنوان نمونه می‌توان این ویلچر را با دو چرخ برای جابجا شدن بر روی پله های برقی به کار برد. همچنین …

موبنا – به گزارش مشبل، این دستگاه که iBot. نام دارد یک ویلچر پیشرفته با چرخ های متعدد است که می تواند در حالت های مختلف قرار گرفته و کارکردهای متنوعی پیدا کند.

به عنوان نمونه می‌توان این ویلچر را با دو چرخ برای جابجا شدن بر روی پله های برقی به کار برد. همچنین می توان با استفاده از چرخ های تعبیه شده سرعت حرکت و ارتفاع این ویلچر را برای انجام امور خاص تغییر داد.

با بالارفتن ارتفاع iBot. و هم قد شدن آن با انسان‌های عادی بسیاری از مشکلات ناشی از استفاده از ویلچرهای سنتی برطرف می‌شود.

اگر چه نمونه های اولیه این ویلچر همه کاره در سال ۲۰۰۹ عرضه شده بود، اما بهای بالای تولید آن که به ۲۵ هزار دلار می‌رسید باعث شد تا ساخت آن در همان سال رسما متوقف شود. حالا تویوتا قصد دارد این طرح ابتکاری را با سرمایه گذاری خود زنده کند و بدین منظور با دین کامن همکاری نماید.

دین کامن خود با حضور در یک ویدئوی جدید وعده داده که این محصول را برای استفاده افراد نیازمند به بازار بازگرداند. قرار است امکانات جدیدی برای حفظ تعادل مدل جدید iBot به آن اضافه شود تا قابلیت های تازه ای نیز به این ربات اضافه شود. همچنین قرار است قیمت تمام شده این محصول کاهش یابد، اما مشخص نیست این کاهش قیمت به چه میزان خواهد بود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا