موزه هایی ارزشمند

موبنا – موزه ها هر جا که باشند یکی از مهم ترین مخازن دربرگیرنده تمدن بشر طی دوره های مختلف هستند. از این رو امروز موزه هایی معروفی را مرور خواهیم کرد که نه تنها میراث های ملی جهانی هستند، بلکه بازدید از آن ها بسیار سودمند خواهد بود. موزه قصر در پکن این موزه …

موبنا – موزه ها هر جا که باشند یکی از مهم ترین مخازن دربرگیرنده تمدن بشر طی دوره های مختلف هستند. از این رو امروز موزه هایی معروفی را مرور خواهیم کرد که نه تنها میراث های ملی جهانی هستند، بلکه بازدید از آن ها بسیار سودمند خواهد بود.

  1. موزه قصر در پکن

این موزه در سال ۱۹۲۵ و با الهام از حال و هوای سلسله مینگ ساخته شد. موزه قصر پکن بزرگ ترین و همچنین خوش ساخت ترین موزه چوبی در جهان است. با فضای بالغ بر ۷۸۰۰۰۰ متر مربع، تبدیل به خانه ای امن برای بیش از ۱.۸ میلیون قلم کلکسیون ارزشمند شده است.

12790_332 12791_358


  1. موزه بریتانیا در لندن

ساخته شده به سال ۱۷۵۳، این موزه نخستین موزه ملی عمومی در سراسر دنیا است. موزه بریتانیا با برخورداری از کلکسیون های ارزشمند زیاد، یکی از رقبای قوی سایر موزه ها از نظر کیفیت و همچنین تعداد است.

12802_443


  1. موزه متروپولیتن در نیویورک

موزه متروپولیتن بزرگ ترین موزه در آمریکا است که در سال ۱۸۷۰ ساخته شد. این موزه بیش از ۳.۳ میلیون اثر هنری از مصر، یونان، رم و کشور های دیگر را در خود جای داده است.

12793_419


  1. موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ

این موزه در سال ۱۷۶۴ ساخته شده و یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه های جهان است. بیش از ۳ میلیون میراث ارزشمند در فضای ۴۶۰۰۰ متر مربع موزه جای گرفته است.

12794_510


  1. موزه لوور در پاریس

با این که ساخت این موزه در سال ۱۷۹۲ به اتمام رسید، پس از آن هم مورد بازسازی و افزودن بخش های مختلف قرار گرفت. در میان حدود ۴۰۰۰۰۰ گنجینه موزه لوور، نقاشی مونالیزا بیش از همه می درخشد.

12795_830


  1. موزه ملی توکیو

این موزه در سال ۱۸۷۲ ساخته شده است و قدیمی ترین موزه ژاپن است. با حدود ۱۱۶۰۰۰ کلکسیون مختلف از چین، هند، مصر و کشور های دیگر، موزه توکیو یکی از دیدنی ترین موزه های جهان است.

12799_693


  1. موزه مصر در قاهره

ساخته شده در ۱۸۵۸، خانه ای بزرگ برای گنجینه های مصری شده است.

12800_697


  1. موزه ملی مردم شناسی در مکزیک

این موزه در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. مجسمه آزتک در این مجموعه قرار دارد.

12798_751

 منبع: ۱۱۸ سفر | نویسنده:رکسانا دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا