آمادگی کامرون برای دیدار با ترامپ

موبنا – کامرون در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ‘آی تی وی’ تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عادت کرده‌اند که به انگلیس سفر کنند و اگر این اتفاق بیفتد خیلی خوشحال خواهم شد تا با ترامپ دیدار کنم. وی در همین حال گفت: من ازآنچه در قبل گفته‌ام عقب‌نشینی نکرده‌ام و بار دیگر می‌گویم …

موبنا – کامرون در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ‘آی تی وی’ تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عادت کرده‌اند که به انگلیس سفر کنند و اگر این اتفاق بیفتد خیلی خوشحال خواهم شد تا با ترامپ دیدار کنم.

وی در همین حال گفت: من ازآنچه در قبل گفته‌ام عقب‌نشینی نکرده‌ام و بار دیگر می‌گویم درخواست ترامپ برای ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به آمریکا یک‌چیز بسیار خطرناک است و همین‌طور اظهارات نادرستی و تفرقه‌افکنانه‌ای به شمار می‌رود.

نخست‌وزیر انگلیس افزود: شمار اندکی از مسلمانان افراط‌گرا هستند و این در حالی است که بیشتر مسلمانان جهان به لیبرال دمکراسی و به همه آن چیزهایی که ما به آنها باور داریم، معتقد هستند.

نخست‌وزیر انگلیس در ماه دسامبر اظهارات ترامپ در خصوص مسلمانان را تفرقه‌افکنانه ، احمقانه و نادرست ارزیابی کرده بود و ترامپ نیز اخیرا بیان داشته بود که در صورت انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، روابط خوبی با کامرون نخواهد داشت.

به رغم این موضع گیری ها، منابع وزارت خارجه انگلیس پیش از این از سفر احتمالی دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوری خواهان به این کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده اند.

شبکه ‘بی.بی.سی’ اخیرا به نقل از منابع وزارت خارجه انگلیس گفت که مقامات دولت کامرون از هم اکنون در حال تدارک برای سفر احتمالی دونالد ترامپ به انگلیس هستند.

این شبکه خبری افزود: وزارت خارجه انگلیس پیش بینی می کند که ترامپ پس از آنکه به صورت رسمی نامزد جمهوریخواهان معرفی شود، به لندن سفر خواهد کرد.

قرار است در ماه جولای نامزدهای رسمی احزاب جمهوریخواه و دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شوند.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا