دستبندی که مانع ولخرجی می‌شود!

موبنا -به گزارش میل آنلاین، شرکت سازنده با تولید و آزمایش نمونه اولیه دستبند پاولوک(Pavlok) مدعی شد که قادر است عادت‌های غیرعادی کاربران مثل پرخوری و ولخرجی را با تولید پالس‌های الکتریکی خفیف با توان ۲۲۵ ولت اصلاح کند. دستبند الکتریکی با اتصال بی‌سیم به حساب بانکی افراد در صورتی که موجودی حساب با توجه …

موبنا -به گزارش میل آنلاین، شرکت سازنده با تولید و آزمایش نمونه اولیه دستبند پاولوک(Pavlok) مدعی شد که قادر است عادت‌های غیرعادی کاربران مثل پرخوری و ولخرجی را با تولید پالس‌های الکتریکی خفیف با توان ۲۲۵ ولت اصلاح کند.

دستبند الکتریکی با اتصال بی‌سیم به حساب بانکی افراد در صورتی که موجودی حساب با توجه به تاریخ واریز حقوق و مخارج ماه جاری از حد معینی کمتر شود در هنگام خرید مجدد، یک شوک الکتریکی خفیف به مچ دست وارد می‌کند.

نمونه اولیه دستبند پاولوک در سال ۲۰۱۴ با هدف اصلاح عادت‌های تغذیه‌ای در افراد چاق ساخته شده بود. اما در نمونه جدید با افزایش برخی از امکانات می‌توان دیگر رفتارهای افراد را نیز اصلاح کرد.

سخنگوی شرکت سازنده در مورد عملکرد دستبند جدید عنوان کرد: با طراحی نرم‌افزار جدید اتصال به حساب بانکی کاربران می‌توان عادت ولخرجی یا خرید بدون نیاز را اصلاح کرد. به این صورت که در هنگام خرید ضروری یا انجام رفتارهای مناسب، دستبند با تولید پالس‌های الکتریکی بسیار ضعیف باعث پایدار شدن یک رفتار می‌شود اما در حالتی که کاربر رفتار نامناسب مثل پرخوری یا ولخرجی را انجام دهد، دستبند با تولید شوک الکتریکی باعث ناراحتی کاربر شده و او را از انجام مجدد آن رفتار منع می‌کند.

از دستبند الکتریکی جدید می‌توان در سایر موارد مثل صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و تلفن در صورت نصب کنتور هوشمند نیز استفاده کرد.

شرکت سازنده قیمت هر دستگاه دستبند الکتریکی هوشمند را ۲۲۵ پوند(۳۷۲ دلار) اعلام کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا