اعتراض احسان مازندرانی به حکم دادگاه انقلاب

موبنا – ۱۲ آبان سال ۹۴ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پنج تن از عوامل موسوم به شبکه نفوذ که متهم به اقدام علیه امنیت ملی در قالب روزنامه‌ گار و فعال رسانه‌ای بودند، بازداشت کرد و برای این افراد در دادسرای امنیت پرونده قضایی تشکیل شد. متهمان این پرونده شامل احسان مازندرانی مدیر …

موبنا – ۱۲ آبان سال ۹۴ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پنج تن از عوامل موسوم به شبکه نفوذ که متهم به اقدام علیه امنیت ملی در قالب روزنامه‌ گار و فعال رسانه‌ای بودند، بازداشت کرد و برای این افراد در دادسرای امنیت پرونده قضایی تشکیل شد.

متهمان این پرونده شامل احسان مازندرانی مدیر مسئول وقت روزنامه فرهیختگان، عیسی سحرخیز، داود اسدی، احسان صفرزایی و آفرین چیت ساز بودند که اتهامات‌شان برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارسال شد.

دادگاه به جز سحرخیز که در بیمارستان به سر می‌‌برد به اتهامات سایر متهمان به صورت جداگانه رسیدگی و در نهایت پس از استماع دفاعیات متهمان، وکلای‌ آنها و مستندات موجود در پرونده، مبادرت به صدور حکم کرد.

بر اساس حکم دادگاه انقلاب، آفرین چیت‌ساز به‌اتهام اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس،احسان مازندرانی به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت به تحمل ۷ سال حبس تعزیری و داود اسدی و احسان صفرزایی نیز به‌ اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، هرکدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شدند .

متهمان این پرونده برای اعتراض به حکم دادگاه تا ۲۷ اردیبهشت امسال مهلت داشتند که با ارائه لایحه فرجام خواهی، به حکم دادگاه اعتراض و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا