وزیر دفاع آمریکا از ژاپن عذرخواهی کرد

موبنا -قتل این زن ژاپنی در اوکیناوا، منجر به اعتراضاتی گسترده در توکیو شد. اعتراضاتی نسبت به حضور نظامی گسترده آمریکا در ژاپن نیز صورت گرفت. پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با جن ناکاتانی، همتای ژاپنی خود، با خانواده و دوستان …

موبنا -قتل این زن ژاپنی در اوکیناوا، منجر به اعتراضاتی گسترده در توکیو شد. اعتراضاتی نسبت به حضور نظامی گسترده آمریکا در ژاپن نیز صورت گرفت.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با جن ناکاتانی، همتای ژاپنی خود، با خانواده و دوستان این قربانی ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: کارتر همچنین با مردم ژاپن در این خصوص ابراز همدردی کرد.

پلیس اوکیناوا هفته گذشته اعلام کرد که این فرد آمریکایی ۳۲ ساله که در یک پایگاه نظامی در اوکیناوا مشغول به کار بوده است، به دور انداختن جسد یک زن ۲۰ ساله ژاپنی اعتراف کرده است، اما هنوز در این خصوص که آیا در قتل وی دست داشته یا خیر، اظهار نظر نکرده است.

پنتاگون گفت که وی یک نیروی پیمانکار بوده است، اما از اعلام نام وی خودداری کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است که وزارت دفاع آمریکا با دولت ژاپن در خصوص تحقیقات در این زمینه و برداشتن گام‌هایی به منظور تکرار حوادث مشابه، همکاری خواهد کرد.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا قرار است برای شرکت در نشست سران گروه هفت عازم ژاپن شود. وی نخستین رییس‌جمهوری آمریکا است که قرار است پس از حمله اتمی آمریکا در هیروشیما که ۷۱ سال قبل صورت گرفته، از این شهر بازدید کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا