Galaxy Note 6 سامسونگ، نخستین دستگاه مجهز به رم ۶ گیگابایتی

موبنا، رضا خواجه‌وند – در آن زمان مدل آمریکایی Galaxy S III یک گیگابایت حافظه رم را شامل می‌شد. هم‌اکنون چهار سال از آن زمان گذشته است و گوشی‌های اندرویدی در حال مجهز شدن به رم ۶ گیگابایتی هستند. سامسونگ چندی پیش آخرین مدل از تراشه DRAM خود را برای گوشی‌های پیشرفته معرفی کرد. در …

موبنا، رضا خواجه‌وند – در آن زمان مدل آمریکایی Galaxy S III یک گیگابایت حافظه رم را شامل می‌شد. هم‌اکنون چهار سال از آن زمان گذشته است و گوشی‌های اندرویدی در حال مجهز شدن به رم ۶ گیگابایتی هستند.

سامسونگ چندی پیش آخرین مدل از تراشه DRAM خود را برای گوشی‌های پیشرفته معرفی کرد. در کنفرانس Mobile Solutions که روز گذشته در شهر شنژن چین برگزار شد، شرکت سامسونگ تراشه LPDDR4 6GB DRAM را با حافظه داخلی ۶ گیگابایت در معرض دید عموم قرار داد.

Galaxy Note 6-1

این تراشه مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است و به همی خاطر می‌توان آن را نسبت به مدل کنونی کم‌مصر‌ف‌تر دانست. این مسئله به کاربر کمک می‌کند برای دوره زمانی طولانی‌تر از باتری دستگاه خود استفاده کند.

بر اساس شایعات منتشر شده، فبلت Galaxy Note 6 سامسونگ نخستین محصولی است که به این تراشه مجهز خواهد شد. این گوشی هوشمند بزرگ نمایشگر ۵.۸ اینچی Super AMOLED را در خود جا داده است که تصاویر در آن با کیفیت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند.

برای این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته شده است و سامسونگ معمولا سری Galaxy Note را به آخرین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود مجهز می‌کند.

بر این اساس پیش‌بینی شده است تراشه ۱۰ نانومتری LPDDR4 با حافظه داخلی ۶ گیگابیت در گوشی بزرگ Galaxy Note 6 مورد استفاده قرار بگیرد و این دستگاه از اواخر تابستان وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا