گوگل موبایل‌های جدید را به رادار هوشمند مجهز می‌کند

موبنا، رضا خواجه‌وند – در جریان برگزاری این کنفرانس از طرح‌های مختلف دو زیرمجموعه Advanced Technology و Projects گوگل رونمایی شد که هر کدام از آنها قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. گوگل در کنفرانس سال گذشته خود از فناوری‌های حسگر مبتنی بر رادار با نام Project Soli رونمایی کرد و برخی تصاویر …

موبنا، رضا خواجه‌وند – در جریان برگزاری این کنفرانس از طرح‌های مختلف دو زیرمجموعه Advanced Technology و Projects گوگل رونمایی شد که هر کدام از آنها قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد.

گوگل در کنفرانس سال گذشته خود از فناوری‌های حسگر مبتنی بر رادار با نام Project Soli رونمایی کرد و برخی تصاویر ویدیویی از قابلیت‌های این حسگر را به نمایش گذاشت.

Google demo project soli (1)

در کنفرانس امسال اخبار بیشتری در این زمینه منتشر شد. گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی از مدت‌ها قبل قابلیت‌های کنترلی مبتنی بر حرکات بدن انسان را در اختیار گرفته بودند. ولی گوگل با طرح Soli تلاش می‌کند نسل بعدی رادارهای دقیق و هوشمند را در اختیار دستگاه‌های موبایلی بگذارد تا این امکانات تقویت شود.

Google demo project soli (2)

گوگل در طرح Soli به توسعه‌دهندگان خدمات موبایلی امکان می‌دهد سیستم‌های مختلف خود را برای آن عرضه کنند که از جمله آنها می‌توان به قابلیت تشخیص حرکات بدن در اتومبیل، سیستم تشخیص اشیا، و ابزار کنترل موسیقی با حرکت دست اشاره کرد.

Google demo project soli (2)1

شرکت گوگل همچنین تلاش می‌کند سیستم Soli را به گونه‌ای توسعه دهد که کمترین میزان مصرف انرژی در آن صورت گیرد. نمونه اولیه تراشه این سیستم روی ساعت مچی هوشمند LG Watch Urbane آزمایش شده است.

استفاده از رادار سخت‌افزاری در ساعت‌های هوشمند به کاربر امکان می‌دهد تعامل بیشتری با فناوری پوشیدنی داشته باشد و بدون آنکه نمایشگر دستگاه را لمس کند، بتواند با حرکت دستان خود قابلیت‌های آن را در اختیار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا