ناباروری یکی از دلایل طلاق در کشور

موبنا – دکتر سید محمد‌هادی ایازی با بیان اینکه جایگزینی جمعیت باعث ایجاد فرصت در جامعه می‌شود، افزود: اگر جامعه پیر شود، جمعیت غیر فعال زیاد می‌شود همین امر مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد می‌کند به همین علت جمعیت کشور ما باید حتما از نرخ موالید ۱.۲ افزایش پیدا می‌کرد. وی گفت: طبق گزارش …

موبنا – دکتر سید محمد‌هادی ایازی با بیان اینکه جایگزینی جمعیت باعث ایجاد فرصت در جامعه می‌شود، افزود: اگر جامعه پیر شود، جمعیت غیر فعال زیاد می‌شود همین امر مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد می‌کند به همین علت جمعیت کشور ما باید حتما از نرخ موالید ۱.۲ افزایش پیدا می‌کرد.

وی گفت: طبق گزارش ها نرخ موالید طی سال‌های اخیر به حدود ۱.۹ افزایش پیدا کرده است که ما امیدواریم بزودی این آمار به ۲.۱ برسد. با این اتفاق ما می‌توانیم روند جوانی و فعالی جمعیت را در جامعه داشته باشیم.

ایازی در ادامه به اهتمام جدی وزارت بهداشت به موضوع جمعیت اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت طی سال‌های اخیر اقدامات جدی برای باروری زوجین نابارور انجام داده است. طی سفری که به زنجان داشتیم شاهد این بودیم که در ماه نزدیک به ۱۵ زوج نابارور موفق به بارداری می‌شوند یعنی در سال ۱۸۰ زوج نابارور زنجانی صاحب فرزند می‌شوند. اگر همین نسبت را برای کل کشور در نظر بگیریم متوجه می‌شویم سالیانه چقدر به چنین خانواده‌هایی کمک می‌شود.

وی اظهار کرد: کار دیگری که باید در این زمینه صورت بگیرد تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری است. البته نه برای گروهی از جامعه که نتوانند فرزندانشان را خوب اداره کنند بلکه افرادی که شرایط داشتن فرزند را دارند. باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت بگیرد تا مردم دلیل اهمیت این مسئله را به خوبی درک کنند به خصوص آن گروهی که توجه به این مسئله ندارند.

ایازی افزود: اگر دستگا‌های تبلیغاتی مانند صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه‌های وزارت بهداشت بتوانند این باور را در مردم ایجاد کنند که یک جمعیت متعادل را در خانواده داشته باشند ما می‌توانیم یک جمعیت پویا و بالنده را در سطح کشور داشته باشیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، طلاق را یکی از معضلات جامعه دانست و گفت: متاسفانه یکی از دلایل عمده طلاق مسئله ناباروری است. اگر بتوانیم به این موضوع بیشتر بپردازیم هم به افزایش موالید کمک کرده‌ایم و هم به کاهش آمار طلاق در کشور.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا