شوخی بمب گذاری در هواپیما مالزی

موبنا – این بازرگان مالزیایی که نامش ذکر نشده در فرودگاه متوجه شد گذرنامه اش را در خانه فراموش کرده است و برای برداشتن آن به خانه بازگشت، اما بنتوانست سروقت خود را به پروازبرساند. به نوشته روز جمعه تارنمای روزنامه ‘سان دیلی’، مقامات مالزی ساعات پایانی سه شنبه شب پس از دریافت تهدید به …

موبنا – این بازرگان مالزیایی که نامش ذکر نشده در فرودگاه متوجه شد گذرنامه اش را در خانه فراموش کرده است و برای برداشتن آن به خانه بازگشت، اما بنتوانست سروقت خود را به پروازبرساند.

به نوشته روز جمعه تارنمای روزنامه ‘سان دیلی’، مقامات مالزی ساعات پایانی سه شنبه شب پس از دریافت تهدید به بمب گذاری در یکی از پروازهای این کشور به مقصد سنگاپور مجبور به فرود اضطراری هواپیما و تخلیه سرنشینان این پرواز شدند.

این پرواز ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه سه شنبه از فرودگاهی در حوالی شهر کوالالامپور برخاست، اما حدود ساعت ۲۰ با دو پیام تهدید به بمب گذاری مواجه شد.

مقامات برج مراقبت پس از دریافت پیام خواستار بازگشت هواپیما و فرود اضطراری آن در ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه شدند، اما پس از جستجو هیچ بمبی در این پرواز پیدا نشد.

این پرواز در نهایت ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه به سمت مقصد حرکت کرد.

براساس این گزارش، پلیس پس از تحقیق متوجه شد یکی از مسافران که تاجری ۴۱ ساله و از شهروندان مالزی است پس از اینکه برای برداشتن گذرنامه خود به خانه بازگشت و متوجه شد پرواز براساس برنامه انجام شده است، با تهدید به بمب گذاری خواستار بازگشت هواپیما شد.
وی پس از انجام تماس، از همراه شدن با این پرواز منصرف شد.

این پرواز از فرودگاه ‘سلطان عبدالعزیر شاه’ شهر ‘سوبانگ’ ایالت سلانگور به سنگاپور انجام و ۳۰ مسافر و چهار خدمه پرواز داشت.

این رویداد نشان می دهد که تهدید به بمب گذاری در مالزی رفته رفته به یک شوخی تبدیل شده و هشدار مقامات این کشور مبنی بر ممنوعیت استفاده از کلمه ‘بمب’ در فرودگاه ها، تاییدی بر این مدعا است.

مالزی از سال گذشته تاکنون دستکم ۱۵ نفر را به دلیل استفاده از کلمه ‘بمب’ در فرودگاه ها بازداشت کرده و با توجه به اینکه تعداد بازداشت شدگان در روندی صعودی روبه افزایش است، هشدار داده اند کسانی که در فرودگاه از کلمه ‘بمب’ استفاده کنند، بازداشت می شوند.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا