برزیلی‌ها آیفون ۶۰۰ دلاری را ۹۳۰ دلار می‌خرند

موبنا، میثم لطفی – واقعیت این است که وضعیت اقتصادی بازارها، نوسانات نرخ ارز، و میزان درخواست کاربران در مناطق جغرافیایی مختلف برای خرید گوشی هوشمند می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت آن شود و ساکنان برخی کشورها مجبور شوند یک محصول واحد را گران‌تر از قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است …

موبنا، میثم لطفی – واقعیت این است که وضعیت اقتصادی بازارها، نوسانات نرخ ارز، و میزان درخواست کاربران در مناطق جغرافیایی مختلف برای خرید گوشی هوشمند می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت آن شود و ساکنان برخی کشورها مجبور شوند یک محصول واحد را گران‌تر از قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است تهیه کنند.

گزارش جدید منتشر شده از سوی بانک Deutsche Bank یک مدل واحد از گوشی هوشمند آیفون در نقاط مختلف جهان با قیمت‌های متفاوت فروخته می‌شود و همین مسئله باعث ناخرسندی کاربران شده است.

iphone (1)

در این گزارش فروش گوشی هوشمند آیفون ۶ در نقاط مختلف جهان طی چند سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. جدول منتشر شده از سوی این بانک قیمت آیفون ۶ در کشورهای مختلف را مبتنی بر دلار آمریکا محاسبه کرده است تا نشان دهد کدام کاربران مجبورند این کالا را گران‌تر بخرند.

در حالی که ساکنان برخی کشورها آیفون را ۱۰ تا ۲۰ درصد گران‌تر از آمریکا می‌خرند،‌ در برخی کشورها این گوشی هوشمند بسیار گران‌تر فروخته می‌شود. به عنوان مثال، در کشور برزیل آیفون بالاترین قیمت را دارد و کاربران می‌بایست برای خرید گوشی هوشمندی که در آمریکا با قیمت ۶۰۰ دلار فروخته می‌شود، ۹۳۰ دلار بپردازند.

برزیل، اندونزی، سوئد، هند و ایتالیا پنج کشوری هستند که آیفون در آنها نسبت به دیگر کشورهای جهان گران‌تر فروخته می‌شود. آیفون ۶ در پنج کشور مذکور هم‌اکنون با قیمت ۹۳۱، ۸۶۵، ۷۹۶، ۷۸۴ و ۷۶۶ دلار فروخته می‌شود.

لیست دیگر کشورهایی که آيفون را گران‌تر از بقیه نقاط جهان می‌فروشند به ترتیب زیر اعلام شده است: دانمارک، فنلاند، بلژیک، هلند، اسپانیا، فرانسه، آلمان، استرالیا، نیوزیلند، روسیه، چین، کانادا، مالزی، مکزیک، و فیلیپین.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا