اندروید بعدی از شرایط پیرامون شما مطلع می‌شود

موبنا، میثم لطفی – گوگل هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی کار می‌کند تا به اندروید و اپلیکیشن‌های مبتنی بر این سیستم عامل امکان دهد تا متوجه شوند شما در چه موقعیتی قرار گرفته‌اید و چه کاری انجام می‌دهید. به عنوان مثال، اگر شما در مقابل سینما باشید و از دستیار دیجیتالی گوگل سوال کنید که چه …

موبنا، میثم لطفی – گوگل هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی کار می‌کند تا به اندروید و اپلیکیشن‌های مبتنی بر این سیستم عامل امکان دهد تا متوجه شوند شما در چه موقعیتی قرار گرفته‌اید و چه کاری انجام می‌دهید.

به عنوان مثال، اگر شما در مقابل سینما باشید و از دستیار دیجیتالی گوگل سوال کنید که چه چیز در حال پخش است؟ این ابزار به صورت هوشمند موقعیت جغرافیایی شما را شناسایی می‌کند و متناسب با آن تیزر تبلیغاتی فیلمی که در سینماها به نمایش گذاشته شده را پخش می‌کند. در مقابل، اگر پس از همین سوال ابزار گوگل تشخیص دهد که شما در منزل قرار دارید، برنامه‌های تلویزیونی را برای شما به نمایش می‌گذارد.

android app (2)

توسعه‌دهندگان سایت گوگل اطلاعاتی را در مورد قابلیت جدیدی موسوم به Awareness API منتشر کردند و بر اساس آن توضیح دادند توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانند نسل جدید ابزارهای کاربردی خود را به گونه‌ای تولید کنند که با آنها بتوان از محیط پیرامون کاربر مطلع شد.

شرکت گوگل زمینه و محتوای پیرامون کاربر را به هفت بخش زمان، موقعیت جغرافیایی، مکان، نوع فعالیت (قدم زدن، دویدن یا دوچرخه‌سواری کردن)، روشنایی فضا، هدفون و آب‌وهوا تقسیم می‌کند.

با قابلیت Awareness API یک اپلیکیشن می‌تواند به صورت خودکار متوجه شود که کاربر هدفون را به گوشی متصل کرده است تا ابزار مربوط به سرویس موسیقی Spotify را باز کند. این API همچنین می‌تواند میزان مصرف باتری در شرایطی که از اپلیکیشن مربوطه استفاده می‌شود را هم مدیریت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا