طرح تروریستی داعش در روسیه خنثی شد

موبنا – رییس سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ماموران امنیتی این کشور موفق به کشف و خنثی کردن انجام یک رشته عملیات تروریستی شده اند که قرار بود مشابه رویدادهای سال گذشته پاریس پایتخت فرانسه در شهرهای بزرگ روسیه اجرا شود. آلکساندر بورتنیکوف امروز (پنجشنبه) با اعلام این خبر، افزود: تروریست ها قصد …

موبنا – رییس سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ماموران امنیتی این کشور موفق به کشف و خنثی کردن انجام یک رشته عملیات تروریستی شده اند که قرار بود مشابه رویدادهای سال گذشته پاریس پایتخت فرانسه در شهرهای بزرگ روسیه اجرا شود.
آلکساندر بورتنیکوف امروز (پنجشنبه) با اعلام این خبر، افزود: تروریست ها قصد داشتند پس از انجام عملیات برنامه ریزی شده مشابه پاریس به سوریه رفته و به فعالیت های تروریستی خود در گروه داعش ادامه دهند.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، وی اظهار کرد: در نتیجه همکاری سازمان های امنیتی با بخش های اطلاعاتی قزاقستان، حمله های تروریستی برنامه ریزی شده در شهرهای بزرگ روسیه خنثی شد.

مقام روسی در ادامه از دستگیری یک شهروند روسیه توسط سازمان امنیت فدرال این کشور و سازمان گا گ ب بلاروس خبر داد و گفت: متهم بازداشت شده به دلیل انجام اعمال تروریستی تحت پیگرد بین المللی قرار داشت و اعلام شده بود که در فعالیت های تروریستی در سوریه شرکت داشته است.

بورتنیکوف همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با فعالیت های تروریستی داعش در جامعه همسود (چند جمهوری شوروی سابق) تاکید کرد.

بورتنیکوف در پایان از شناسایی و مسدود کردن کانال قاچاق مهاجران از افغانستان و فنلاند از طریق خاک روسیه و قزاقستان خبر داد.

برخی شهروندان روسیه بویژه از جمهوری چچن در صفوف گروه های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه حضور دارند و حتی واحدی از تروریست های چچنی که به «الشیشانی» شهرت دارند، در سوریه فعالیت می کنند.

روسیه در چارچوب تدابیر مقابله با تروریسم، بازداشت تروریست ها، عوامل جذب نیرو برای گروه های تروریستی و شناسایی تروریست های بازگشته از سوریه و عراق را انجام می دهد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا