پرواز از روی آب با هواپیمای درنیه سی‌استار

موبنا – هواپیماهای دریایی آبی‌خاکی سال ها پیش از محبوبیت بالایی برخوردار بودند و محصولاتی جذاب در نظر گرفته می شدند. این هواپیماها قادر به پرواز و فرود از دریاچه ها، خلیج های اقیانوسی، جزیره ها یا فرودگاه های عادی بودند اما طی یک دهه گذشته خارج از کانون توجه قرار داشته اند. درنیه، یک شرکت …

موبنا – هواپیماهای دریایی آبی‌خاکی سال ها پیش از محبوبیت بالایی برخوردار بودند و محصولاتی جذاب در نظر گرفته می شدند. این هواپیماها قادر به پرواز و فرود از دریاچه ها، خلیج های اقیانوسی، جزیره ها یا فرودگاه های عادی بودند اما طی یک دهه گذشته خارج از کانون توجه قرار داشته اند.

درنیه، یک شرکت آلمانی که قدمتی تقریبا نزدیک به یک قرن در زمینه ساخت هواپیماهای آبی دارد، قصد دارد بار دیگر هواپیماهای دریایی را به یکی از جریان های اصلی بازار مبدل کند و در مسیر تحقق این هدف هواپیمای سی‌استار (Seastar) را معرفی کرده است. در حقیقت، درنیه از دهه ۱۹۸۰ مشغول کار روی این پروژه بوده است. پس از انجام پروازهای آزمایشی و دریافت گواهینامه FAA، این پروژه به واسطه کمبود بودجه متوقف شد اما در سال ۲۰۰۹ و با تامین هزینه ها سرانجام هواپیمای سی‌استار رنگ واقعیت به خود گرفت.

هواپیمای آبی سی‌استار دارای بدنه ای تمام کامپوزیت است و در کانادا توسط شرکت دایموند ایرکرافت ساخته می شود. این هواپیما از خوردگی و فرسایش مصون است و توانایی پرواز با بیشینه سرعت ۲۰۷ مایل در ساعت (۳۳۳ کیلومتر در ساعت) را با کمک دو موتور توربوپرارپ پرت اند ویتنی PT6A دارد که با پروانه های ۵ پره MT جفت شده اند.

پرواز از روی آب با هواپیمای درنیه سی‌استار

این دو پیشرانه به صورت پشت به پشت در بالای بخش مرکزی کابین قرار گرفته اند و ظاهری جالب توجه را ایجاد کرده اند که توجه هر بیننده ای را به سوی این هواپیما جلب می کند. این نحوه قرارگیری موتورها به معنای هندلینگ بهتر حتی در زمان از کار افتادن یکی از آنها بوده و همچنین از تماس و فرو رفتن آنها در آب جلوگیری می کند.

پیکربندی VIP هواپیمای سی‌استار کابینی جادار با گنجایش هفت مسافر را برای افرادی که از صندلی های چرمی، پنجره های بزرگ و تزئینات چوبی لذت می برند، فراهم می کند. اما اجازه ندهید ظاهری کلاسیک شما را گول بزند زیرا کابین خلبان این هواپیما به جدیدترین مجموعه اویونیک هانی‌وِل پریموس اِپیک ۲.۰ مجهز شده است. هواپیمای آبی سی‌استار برچسب قیمت ۷ میلیون دلاری را یدک می کشد.

 منبع: عصرایران|نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا