هند، مقصد بعدی مدیرعامل اپل

موبنا -به گزارش بلومبرگ، بنا به تحقیقات در پنج سال آینده یک میلیارد گوشی هوشمند به فروش می‌رسد. از آنجایی که بازار چین بیشتر اشباع می‌شود و مردم در سراسر جهان کمتر گوشی خود را ارتقا می‌دهند، اپل، سامسونگ و سایر فروشندگان مشتاق هستند به بازار متوسط هند روی آورند که پیش‌بینی شده در سال …

موبنا -به گزارش بلومبرگ، بنا به تحقیقات در پنج سال آینده یک میلیارد گوشی هوشمند به فروش می‌رسد. از آنجایی که بازار چین بیشتر اشباع می‌شود و مردم در سراسر جهان کمتر گوشی خود را ارتقا می‌دهند، اپل، سامسونگ و سایر فروشندگان مشتاق هستند به بازار متوسط هند روی آورند که پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۰ به ۲۰۰ میلیون افزایش یابند.

نشانه‌هایی از این رشد انفجار در مصرف در سه ماهه اول سال جاری پدید آمد، هنگامی که اپل گزارش داد در شرایطی که فروش آیفون در سطح جهانی برای اولین بار کاهش یافته، فروشش در هند ۵۶ درصد رشد داشته است.

اپل قصد دارد که اولین فروشگاه خرده‌فروشی خود را در این کشور باز کند. فرصتی عظیم برای هر بازیکن در زنجیره ارزش تلفن همراه وجود دارد، در شرایطی که دومین بازار بزرگ حجیم هنوز هم در حال رشد است، در حالی که تقاضا گوشی‌های هوشمند در بقیه جهان کاهش یافته است. یکی از مدیران تحقیقاتی در گزارش خود می‌نویسد: هند، چین بعدی است.

اپل زنجیره‌ای از ۳۳ مغازه در چین دارد که یک چهارم درآمد این شرکت را در سه ماهه قبل شامل شده است. سفر کوک به هند پس از سفر او به چین برای مذاکرات است در حالی که اپل یک میلیاد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

یکی از موانع پیش روی اپل در هند، قیمت است. مصرف‌کنندگان در هند حاضر نیستند برای گجت‌های بازار هزینه آن‌چنانی صرف کنند. در حالی که مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند اپل، آیفون SE است که از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود، پیش‌بینی شده که متوسط قیمت فروش گوشی در هند از ۱۳۵ دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۲ دلار در سال ۲۰۱۸ برسد که کمتر از نصف میانگین جهانی است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا