نوکیا با گوشی‌ها و تبلت‌های جدید برمی‌گردد

موبنا، میثم لطفی – شرکت نوکیا که برند خود را به مایکروسافت فروخته است، از سال گذشته اجازه فروش هرگونه دستگاه موبایلی با این نام را از دست داد. مایکروسافت پس از خرید کامل مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات نوکیا در سال ۲۰۱۴، نام این شرکت را به مدت ۱۰ سال برای خود اجاره کرد. …

موبنا، میثم لطفی – شرکت نوکیا که برند خود را به مایکروسافت فروخته است، از سال گذشته اجازه فروش هرگونه دستگاه موبایلی با این نام را از دست داد. مایکروسافت پس از خرید کامل مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات نوکیا در سال ۲۰۱۴، نام این شرکت را به مدت ۱۰ سال برای خود اجاره کرد.

با این اتفاق شرکت مایکروسافت امتیاز تولید سری محصولات Lumia را در اختیار گرفت و حتی امتیاز تولید گوشی‌های معمولی با نام نوکیا هم به مایکروسافت واگذار شد.

nokia (2)

شرکت فنلاندی نوکیا اندکی این قانون را اصلاح کرد و سال گذشته یک تبلت با نام Nokia N1 روانه بازار کرد. البته وظیفه تولید و توزیع این محصول به یک شرکت دیگر واگذار شده بود و البته این رایانه لوحی هیچ موفقیتی در بازار جهانی کسب نکرد.

شرکت فنلاندی Nokia Technologies هم‌اکنون قراردادهایی را با برخی همکاران خود منعقد کرده است تا بتواند از برند نوکیا استفاده کند. چند روز قبل نیز گفته شد که مایکروسافت مرکز تولید گوشی‌های معمولی نوکیا را به قیمت ۳۵۰ میلیون دلار به شرکت Foxconn واگذار کرده است.

به هر حال، شرکت نوکیا هم‌اکنون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در سال جاری میلادی با نسل جدید گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی خود دوباره وارد این بازار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا