واردات مرغ ممنوع شد

رموبنا – درپی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات گوشت مرغ منجمد، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که این تصمیم ارتباطی به ممنوعیت واردات این محصول ندارد اما لازم بود که ارز مبادله‌ای آن نیز حذف شود. محمد رضا ملاصالحی – مدیر مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی – اظهار کرد: این اقدام به درخواست …

رموبنا – درپی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات گوشت مرغ منجمد، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که این تصمیم ارتباطی به ممنوعیت واردات این محصول ندارد اما لازم بود که ارز مبادله‌ای آن نیز حذف شود.

محمد رضا ملاصالحی – مدیر مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی – اظهار کرد: این اقدام به درخواست وزیر جهاد کشاورزی انجام شد که ارز مبادله ای گوشت مرغ وارداتی که دیگر نیازی به آن نداریم، حذف شود تا اگر در زمانی هم اجتناب ناپذیر وارداتی صورت گرفت ارز مبادله ای به این محصول اختصاص پیدا نکند.

وی افزود: هم اکنون بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود و با توجه به این ظرفیت مازاد تولید، باید به فکر صادرات بیشتر این محصول نسبت به سال گذشته باشیم.

مدیر مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه درصدد آماده سازی بستر برای صادرات حدود ۱۰۰ هزار تنی گوشت مرغ هستیم، گفت: به هیچ وجه نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم و مجوزی در این زمینه صادر نمی شود اما این تصمیم در کنار حذف ارز مبادله ای برای واردات مواد اولیه کره اتخاذ شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا