بستر سازی برای تسهیل همکاری‌‌های فناورانه بین ایران و ۱۱ کشور

فرهنگ فصیحی، رئیس نشست شبکه سازی نوآوری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ در نشستی خبری که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: نشست شبکه سازی نوآوری از چهارمین نمایشگاه اینوتکس برای گروههایی که خواهان همکاری های فناورانه با ایران هستند، برنامه ریزی شده است. وی با بیان اینکه این نشست …

فرهنگ فصیحی، رئیس نشست شبکه سازی نوآوری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ در نشستی خبری که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: نشست شبکه سازی نوآوری از چهارمین نمایشگاه اینوتکس برای گروههایی که خواهان همکاری های فناورانه با ایران هستند، برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه این نشست در سال گذشته در ۶ پنل تخصصی برگزار شد، گفت: امسال ۱۰ پنل برای نشست شبکه سازی نوآوری مد نظر قرار گرفته است که ۵ پنل عمومی و ۵ پنل اختصاصی هستند.
وی با تاکید بر اینکه نشست شبکه سازی نوآوری با هدف ایجاد واحد تحقیق و توسعه و به نتیجه رساندن آن به صورت مشترک، انتقال فناوری، سرمایه گذاری های خطر پذیر و غیره برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین الزامات موفقیت در شبکه های نوآوری تا مباحث مالکیت فکری در این نشست مطرح می شوند.
وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری در روزهای ۴ و ۵ خردادماه برگزار می شود. در واقع هدف اصلی نشستهای علمی و نمایشگاه اینوتکس، بستر سازی برای تسهیل همکاری های فناورانه بین ایران و ۱۱ کشور دیگر است.
فصیحی در خصوص پنل های تخصصی شبکه سازی نوآوری و فناوری گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری های زیست محیطی در حوزه انرژی، فناوری های همگرا، فناوری های نرم و هویت ساز و پنل تخصصی با مشارکت صداوسیما از عناوین پنل های تخصصی این نشست به شمار می روند.
وی با اشاره به موضوعات پنل های عمومی گفت: نوآوری اجتماعی، همکاری های فناورانه و تحقیق و توسعه مشترک، تامین مالی همکاری های فناورانه، سرمایه گذاری خطر پذیر و الزامات موفقیت در مکانیزم های انتقال فناوری برخی از محورهای نشست های علمی هستند که در نمایشگاه اینوتکس ارائه می شوند.
فصیحی با بیان اینکه ۸۰ کارگاه بین المللی در قالب نشست شبکه سازی نوآوری برگزار می شود، گفت: این نشست ها با میزبانی مجموعه های مختلف و با حضور نمایندگانی از کشورهای امریکا، بلژیک، اتریش و… برگزار می شود؛ همچنین نمایندگان ایرانی از حوزه های نانو، بایو، روباتیک و …در این نشست ها حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در کل ۴۰ نفر در نشست شبکه سازی نوآوری سخنرانی خواهند داشت، افزود: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین مجموعه داخلی و خارجی برای شکل گیری همکاری های تکنولوژیک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا