ایران پهنای باند اینترنت افغانستان را تامین می‌کند

موبنا – شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به انعقاد توافق نامه همکاری بین دو کشور ایران و افغانستان اعلام کرد: بر اساس این توافقنامه، شـرکت ارتباطات زیرسـاخت به نماینـدگی از جمهوری اسلامی ایران، پهنـای باند مـورد نیاز کشور افغانـستان را به میزان ۱۰ گیگابیت تامین خواهد کرد. در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت …

موبنا – شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به انعقاد توافق نامه همکاری بین دو کشور ایران و افغانستان اعلام کرد: بر اساس این توافقنامه، شـرکت ارتباطات زیرسـاخت به نماینـدگی از جمهوری اسلامی ایران، پهنـای باند مـورد نیاز کشور افغانـستان را به میزان ۱۰ گیگابیت تامین خواهد کرد.
در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت افغان تلکوم امور فنی مربوط به انتقال این حجم از اینترنت را به افغانستان آغاز کرده اند که پس از بهینه سازی و همخوان سازی سیستم های مخابراتی کشور افغانستان و آماده سازی مقدمات فنی پروژه، اجرای این پروژه عملیاتی خواهد شد.
قرار است این حجم اینترنت با رقمی معادل ۱.۲ میلیون دلار در اختیار کشور افغانستان قرار گیرد که اینترنت خریداری شده از ایران، از نظر قیمت و کیفیت دارای صرفه فراوانی برای کشور افغانستان خواهد بود.
پهنای باند تامین شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از استان مرزی هرات وارد افغانستان می شود که این حجم پهنای باند توسط شبکه داخلی فیبرنوری این کشور در استانهای قندهار، کابل، مزار شریف و ننگرهار توزیع خواهد شد.
گفته شده است که حداکثر تا یک ماه آینده کارهای فنی مربوط به انتقال اینترنت جمهوری اسلامی ایران به کشور افغانستان پایان یابد.
پیش از این اینترنت مورد نیاز کشور افغانستان از طریق کشورهای پاکستان و قزاقستان تامین می شد که با توجه به تعرفه پایین و کیفیت بالای پهنای باند خریداری شده از شرکت ارتباطات زیرساخت، طرف افغانی به خرید اینترنت از ایران تمایل پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا