تخفیف ۹۷.۵ درصدی اوراکل به آمازون برای رقابت با گوگل

موبنا – به گزارش بیزینس اینسایدر، وی حتی افشا کرده که اوراکل به آمازون تخفیف ۹۷.۵ درصدی می دهد تا این شرکت در دستگاه کتابخوان الکترونیک کیندل خود از جاوا به جای اندروید استفاده کند. این مدیر اوراکل افزوده است که شرکت‌هایی مانند سامسونگ به جای پرداخت حق لیسانس ۴۰ میلیون دلاری به اوراکل تنها …

موبنا – به گزارش بیزینس اینسایدر، وی حتی افشا کرده که اوراکل به آمازون تخفیف ۹۷.۵ درصدی می دهد تا این شرکت در دستگاه کتابخوان الکترونیک کیندل خود از جاوا به جای اندروید استفاده کند.
این مدیر اوراکل افزوده است که شرکت‌هایی مانند سامسونگ به جای پرداخت حق لیسانس ۴۰ میلیون دلاری به اوراکل تنها یک میلیون دلار می پردازند و این در نوع خود جالب توجه است.
Safra Catz این اظهارات را در جریان جلسه شهادتی که بر ضد گوگل در جریان بود مطرح کرد. اوراکل گوگل را به نقض حقوق مالکیت معنوی خود و استفاده بدون اجازه از جاوا متهم کرده و حالا خواستار دریافت غرامت صدها میلیون دلاری از گوگل است.
گوگل در مقابل مدعی است که از مولفه های جاوا به شکلی عادلانه و منصفانه استفاده کرده و رعایت کپی رایت در شرایطی که این شرکت بخش هایی از جاوا را در اندروید به کار برده غیرممکن است. گوگل در صورت محکومیت در این پرونده برای عرضه سیستم عامل اندروید و نصب آن بر روی گوشی های همراه به شکل جدی با مشکل مواجه خواهد شد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا