مقایسه فنی گوشی های پرچمدار ۲۰۱۶

موبنا – امسال هم که تولیدکنندگان بزرگ پرچمداران خود را راهی بازار کرده اند و هر کدام ویژگی های انحصاری دارند که انتخاب را برای کاربران سخت تر کرده است. در این گزارش به مقایسه همه پرچمداران امسال بازار موبایل می پردازیم تا ببینیم چه گزینه ای را برای خرید انتخاب کنیم. گوشی های HTC …

موبنا – امسال هم که تولیدکنندگان بزرگ پرچمداران خود را راهی بازار کرده اند و هر کدام ویژگی های انحصاری دارند که انتخاب را برای کاربران سخت تر کرده است. در این گزارش به مقایسه همه پرچمداران امسال بازار موبایل می پردازیم تا ببینیم چه گزینه ای را برای خرید انتخاب کنیم. گوشی های HTC 10، Galaxy S7 سامسونگ، Galaxy S7 edge، آیفون ۶s Plus، G5 ال جی، نکسوس ۶P هوواوی و آیفون SE پرچمداران امسال بازار موبایل دنیا به شمار می روند و خریدارانی که قصد خرید گوشی های گران قیمت و پیشرفته دارند این گوشی ها را مورد مقایسه قرار می دهند.


سایز
در میان همه گوشی های ارایه شده توسط شرکت های بزرگ، آیفون ۶s و SE سایز کوچک تری دارند در حالی که سایر گوشی ها تقریبا سایزی برابر دارند. همه این گوشی های سایزی برابر ۱/۵ تا ۵/۵ اینچ دارند اما گوشی های آیفون ۶S و SE به ترتیب نمایشگر ۷/۴ و ۴ اینچی دارند که در این میان سایز بسیار کوچکی به نظر می رسند.


وزن
HTC 10 161 گرم
Galaxy S7 152 گرم
Galaxy S7 edge 157 گرم
آیفون ۶s 143 گرم
آیفون ۶s Plus 192گرم
G5 ال جی ۱۵۹ گرم
نکسوس ۶P هوواوی ۱۷۸ گرم
آیفون SE 113 گرم
بر این اساس آیفون ۶s Plus سنگین وزن ترین گوشی در میان همه گوشی های پرچمدار امسال است و آیفون SE با ۱۱۳ گرم وزن، سبک ترین گوشی امسال به شمار می رود.


جنس بدنه
اچ تی سی امسال پرچمدارش را با بدنه آلومینیومی راهی بازار کرد، در حالی که گلکسی S7 و S7 edge سامسونگ ترکیبی از شیشه و فلز است، بدنه آیفون های اپل و نیز G5 و نکسوس P6 نیز از بدنه آلومینومی تشکیل شده اند.

نوشته های مشابه

رنگ
تنوع رنگی گوشی ها نیز یکی از گزینه هایی است که در انتخاب بسیاری از کاربران تاثیرگذار است.HTC 10 در رنگ های نقره ای، خاکستری، طلایی و قرمز عرضه شده است، Galaxy S7 و Galaxy S7 edge رنگ های مشکی، نقره ای و طلایی دارد، هر سه مدل آیفون اپل و نیز G5 ال جی در رنگ های صورتی، خاکستری، نقره ای و طلایی عرضه شده اند اما گوشی P6 هوواوی در رنگ های سفید و مشکی، خاکستری و طلایی در دسترس کاربران قرار دارد.


وضوح تصویر صفحه نمایش
وضوح تصویر نمایشگر یکی از مهم ترین ویژگی های هر گوشی است.
HTC 10 ، Galaxy S7، Galaxy S7 edge، G5 و نکسوس ۶P هوواوی دارای وضوح ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل هستند. اما آیفون ۶s از وضوح ۱۳۳۴×۷۵۰ پیکسل، آیفون ۶s Plus از وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و آیفون SE، وضوحی برابر ۱۱۳۶×۶۴۰ پیکسل دارد. بنابراین در میان گوشی های پرچمدار امسال وضوح تصویر همه گوشی ها یکی است فقط آیفون های اپل کمی متفاوت هستند و وضوح کمتری دارند.


نوع نمایشگر
گوشی های HTC 10، آیفون های اپل و G5 دارای نمایشگر IPS هستند در حالی که گوشی های Galaxy S7، Galaxy S7 edge و نکسوس ۶P هوواوی از نمایشگر AMOLED بهره می برند.


نمایشگر همیشه روشن
امسال سامسونگ و ال جی قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به گوشی های پرچمدارشان افزودند، بر این اساس حتی در حالت استندبای گوشی های Galaxy S7، Galaxy S7 edge و G5 ساعت و نوتیفیکیشن ها را نمایش می دهند.


نمایشگر خمیده
اگر به دنبال گوشی با نمایشگر خمیده هستید امسال سامسونگ تنها در گوشی گلکسی S7 edge نمایشگر خمیده ارایه کرد. به این ترتیب سایر گوشی ها از نمایشگر خمیده برخوردار نیستند.


ساختار ماژولار
در میان همه گوشی های پرچمدار، فقط گوشی G5 ال جی از قابلیت ماژولار برخوردار است. بنابراین بخش باتری از بدنه جدا می شود می توان باتری جدید را جایگزین کرد یا روی آن لنز جانبی قرار می گیرد و می توان تصاویر ۳۶۰ درجه ثبت کرد.


باتری
باتری و میزان شارژدهی گوشی، بسیار حایز اهمیت است و برای بسیاری همین موضوع یکی از مهم ترین اولویت ها به شمار می رود.
HTC 10 و Galaxy S7 باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی دارند، آیفون ۶s باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری، Galaxy S7 edge باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری، آیفون ۶s Plus باتری ۲۷۵۰ میلی آمپری، G5 باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری، نکسوس ۶P هوواوی باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری و آیفون SE باتری ۱۶۴۲ میلی آمپر ساعتی دارند.
در این میان Galaxy S7 edge باتری قدرتمندتری نسبت به سایر گوشی ها دارد اما باید به این نکته هم توجه کرد که نمایشگر گوشی مصرف باتری بیشتری به دلیل خمیده و همیشه روشن بودن دارد.


شارژ سریع
یکی از قابلیت هایی که در طول یکی دو سال اخیر به گوشی های هوشمند اضافه شده، امکان شارژ سریع یا فست شارژینگ است. اکثر گوشی های پرچمدار امسال نیز از این قابلیت برخوردارند به این ترتیب با سرعت بیشتری نسبت به گوشی های دیگر شارژ می شوند.
بر این اساس غیر از آیفون های اپل سایر گوشی ها از این قابلیت برخوردارند.


شارژر بی سیم
در میان همه گوشی های مذکور فقط گلکسی های S7 و S7 edge از این قابلیت پشتیبانی می کنند. بنابراین بدون نیاز به اتصال گوشی با سیم به منبع الکتریسیته و فقط با قرار گرفتن دستگاه روی شارژر بی سیم می توان گوشی را شارژ کرد.


باتری قابل تعویض
امسال تقریبا همه شرکت ها گوشی های هوشمندشان را به گونه ای طراحی کرده اند که باتری قابل تعویض نیست و شاید بتوان این موضوع را یکی از نقاط ضعف گوشی ها در نظر گرفت. با این حال ال جی در گوشی G5 امکان تعویض باتری را ارایه کرده است.


دوربین
همه گوشی HTC 10 و Galaxy S7، Galaxy S7 edge، آیفون ۶s، آیفون ۶s Plus، آیفون SE و نکسوس ۶P هوواوی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارند و تنها G5 به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است.
البته در این میان گلکسی های سامسونگ و HTC 10 نسبت به بقیه از دوربین بهتری برخوردارند. در این میان، همه گوشی ها غیر از آیفون SE، نکسوس P6 و آیفون ۶s از تثبیت کننده تصویر برخوردارند.


پردازنده
HTC 10 و Galaxy S7، Galaxy S7 edge و G5 به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز شده اند که جدیدترین پردازشگر کوالکام به شمار می رود و تنها در میان گوشی های آندروییدی نکسوس P6 از اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می برد. آیفون ۶s، آیفون ۶s Plusو آیفون SE از iOS9 برخوردارند.


حافظه رم
یکی از مهم ترین ویژگی های هر گوشی میزان حافظه رم آن است. امسال بالاترین میزان حافظه رمی که برای گوشی های پرچمدار ارایه شد ۴ گیگابایت بود. بر این اساس اچ تی سی روی گوشی HTC 10، سامسونگ در گوشی های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge و ال جی روی گوشی G5 از این میزان حافظه رم استفاده کرد، اما به ترتیب آیفون های اپل ۲ گیگابایت رم داشتند و p6 هوواوی با سه گیگابایت رم راهی بازار شد.


حافظه داخلی
HTC 10 در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شد، سامسونگ گوشی های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge را در سه نسخه ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه کرد، گوشی های آیفون سه نسخه ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت دارند، نکسوس p6 هم در سه نسخه ۳۲،۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در دسترس کاربران قرارگرفته و ال جی گوشی G5 را تنها در یک نسخه ۳۲ گیگابایتی عرضه کرده است.


پورت microSD
یکی از ویژگی هایی که برای بسیاری از کاربران مهم است، امکان افزایش حافظه است. امسال اکثر تولیدکنندگان این قابلیت را به گوشی های هوشمندشان افزودند. غیر از اپل که هرگز این امکان را برای کاربرانش ارایه نکرده، همه گوشی های آندروییدی غیر از نکسوس p6 همه امکان افزایش حافظه را دارند.


سنسور اثر انگشت
از چند سال پیش قابلیت سنسور اثر انگشت به گوشی های هوشمند اضافه شد و به این ترتیب امنیت گوشی ها افزایش یافت. بر این اساس همه گوشی های این لیست سنسور اثر انگشت دارند.


قیمت
در بخش قیمت اما گوشی های لیست با یکدیگر متفاوت هستند. HTC 10 با قیمت ۶۵۰ دلار عرضه شده، Galaxy S7 سامسونگ ۶۷۰ دلار، آیفون ۶s با قیمت ۶۴۹ دلار، Galaxy S7 edge قیمت ۷۹۰ دلار، آیفون ۶s Plus حدود ۷۵۰ دلار، G5 قیمتی معادل ۶۳۰ دلار، P6 هوواوی ۴۹۹ دلار و آیفون SE حدود ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

 منبع: فناوران | نویسنده: ساحره چمنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا