شعر دزدی خواننده معروف!

موبنا – دو روز پیش مرد شاعری با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، از سرقت ادبی شعر خود توسط یک خواننده شکایت کرد. وی در اظهاراتش به پلیس گفت: من از ۹ سالگی شعر می‌سرودم تا این‌که شعرگفتن را به طور حرفه‌ای از حدود ده سال پیش آغاز کردم. حتی آلبوم‌هایی با شعرهایم …

موبنا – دو روز پیش مرد شاعری با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، از سرقت ادبی شعر خود توسط یک خواننده شکایت کرد.

وی در اظهاراتش به پلیس گفت: من از ۹ سالگی شعر می‌سرودم تا این‌که شعرگفتن را به طور حرفه‌ای از حدود ده سال پیش آغاز کردم. حتی آلبوم‌هایی با شعرهایم وارد بازار موسیقی شده است. چند روز پیش یکی از دوستانم فایل صوتی یک قطعه ادبی را برایم پخش کرد که در تلگرام در حال دست به دست شدن بود. با گوش دادن به این فایل صوتی، متوجه شدم شعر آن متعلق به خودم است.

مرد شاعر اضافه کرد: چندی قبل مردی سراغم آمد و از من خواست شعری را برای همسرش بگویم. من هم شعر را پس از سرودن به نام مشتری ثبت کرده و یکی از دوستان خواننده‌ام با ساخت آهنگ زیبایی آن را خواند و به مشتری تحویل دادیم. حالا زن و مردی با سرقت شعر من آن را خوانده و به نام خود ثبت کرده‌اند. باورم نمی‌شد افرادی بدون اجازه من شعر را دوباره‌خوانی کرده باشند. ماجرا به همین جا ختم نشد و آنها در حال انتشار آهنگ در گروه‌های تلگرامی هستند، مردی که خواننده آن است، به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغ همین شعر و آهنگ است. این خواننده معروف عکس‌هایی هم از خود در کنار این قطعه موسیقی منتشر و ادعا کرده قصد برگزاری کنسرتی را دارد و به هوادارانش قول داده این آهنگ را در کنسرتش می‌خواند. اکنون از این خواننده شکایت دارم. او بدون اجازه من با سرقت ادبی، شعرم را به نام خود کرده و در حال کسب سود مالی و معنوی از اثر من به نفع خود است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز و در ادامه تحقیقات پلیس فتا معلوم شد گفته‌های شاعر مشهدی صحت دارد و شعری که منتشر شده، متعلق به اوست.

نوشته های مشابه

در این مرحله از تحقیقات ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، متهم این شعر را در استودیویی در مشهد ضبط کرده و قصد برگزاری کنسرتی را دارد.

با این شکایت خواننده جوان تحت تعقیب پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت تا مشخص شود او به چه علتی، بدون اجازه صاحب اثر هنری از شعر سوءاستفاده کرده است.

 منبع: جام جم

دکمه بازگشت به بالا