مدیر روس نفت: اوپک مرده است

موبنا – به گزارش بیزنس اینسایدر، روسیه و اوپک رقبایی طبیعی در بازار نفت بوده اند ولی با ورود نفت سنگ آمریکا به بازار، مسکو تصمیم گرفت برای محدود نگاه داشتن سقف تولید نفت در بازار جهانی با اوپک همکاری کند. امیدهای روسیه به اوپک موقعی از بین رفت که عربستان سعودی اعلام کرد ایران …

موبنا – به گزارش بیزنس اینسایدر، روسیه و اوپک رقبایی طبیعی در بازار نفت بوده اند ولی با ورود نفت سنگ آمریکا به بازار، مسکو تصمیم گرفت برای محدود نگاه داشتن سقف تولید نفت در بازار جهانی با اوپک همکاری کند.

امیدهای روسیه به اوپک موقعی از بین رفت که عربستان سعودی اعلام کرد ایران هم باید به محدود کردن سقف تولید نفت بپیوندد. مخالفت ایران با این پیش شرط موجبات شرمساری مسکو در جامعه جهانی شد.

مدیر روس نفت به بیزنس اینسایدر گفته است شرکت او از ابتدا مخالف این حرکت مسکو بود و نسبت به آن تردیدهای جدی داشت.

ریاض هم می داند اوپک مرده و در پی کاهش اعتیادش به نفت است. مدیر عامل شرکت نفت سعودی آرامکو اعلام کرده است عربستان قصد دارد تولید گاز خود را طی ده سال آینده به دو برابر برساند.

نوشته های مشابه

با ادامه تولید روزانه بیش از ۱۰ میلیون و ۲۷۰ بشکه نفت توسط عربستان دیگر اعضای اوپک هم راه های جداگانه ی خود را خواهند رفت.

سقوط اوپک در صورتی که باعث شود عربستان به رقیبی جدی برای گاز روسیه بدل شود برای مسکو خبر خوبی نخواهد بود. از این رو احتمال دارد شاهد این باشیم که “اوجک” یا سازمان کشورهای صادر کننده گاز جایگزین اوپک شود.

آن چه که مسلم است این است که اوپک هرگز شکوه پیشین خود را به دست نخواهد آورد.

 منبع: فرارو 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا