۸دوستی که باید آن‌ها را طرد کنید

موبنا – وقتی آدم‌ها می‌گویند ” دوست سمی” در واقع منظورشان کسی است که شما را جلوی دیگران خیط می‌کند تا جلب توجه کند یا کسی که به شما نارو می‌زند. در این نوشتار ۸ نوع دوست سمی را می‌بینید که شاید بخواهید از زندگی‌تان طردشان کنید: ۱. آدم‌های همیشه متنفّر دوستی که سرشار از …

موبنا – وقتی آدم‌ها می‌گویند ” دوست سمی” در واقع منظورشان کسی است که شما را جلوی دیگران خیط می‌کند تا جلب توجه کند یا کسی که به شما نارو می‌زند.
در این نوشتار ۸ نوع دوست سمی را می‌بینید که شاید بخواهید از زندگی‌تان طردشان کنید:

۱. آدم‌های همیشه متنفّر
دوستی که سرشار از نفرت است، هرگز نمی‌تواند راضی باشد. آنها دوست دارند تقریبا درباره‌ی همه چیز نظرات منفی بدهند، مثلا درباره‌ی لباسی که می‌پوشید یا آدم‌هایی که با آنها صحبت می‌کنید. آنها در بد نشان دادن چیزها و از بین بردن حالات مثبت شما خوب عمل می‌کنند. هرگز از انتخاب‌های شما خوشحال نمی‌شوند. گاهی دچار حسادت می‌شوند و هرگز بابت انتخاب خوب‌تان شما را تحسین نخواهندکرد حتی اگر عاشق آن باشند.

۲. آدم‌های انگل صفت
ما معمولا یکی از آن دوستانی که دائما پول یا وسایل‌مان را قرض می‌گیرند و به ما وابسته است، داریم. از چنین دوستی قطعا باید اجتناب کرد. اگر دوستی دارید که وسایل‌تان را از شما می‌گیرد و هرگز در قبال این کار شما لطفی در حق‌تان نمی‌کند، پس یک دوستی یک‌طرفه دارید.

۳. آدم های عیب جو
این نوع دوست هیچ کاری نمی‌کند جز این‌که ایرادات شما و دیگران را پیدا کند. آنها همیشه چشم و گوش تیزی دارند برای دیدن کارهایی که انجام می‌دهید یا شنیدن چیزهایی که می‌گویید. اگر می‌خواهید چنین دوستانی را در کنار خود نگه دارید، می‌توانید به شوخی چیزی بگویید مثل ” ببینیم می‌توانی یک ساعت بدون گفتن چیزی منفی دوام بیاوری! ” هرچند اگر شما با این دوستان راحت نیستید و دائما حس احترام به خودتان را سرکوب می‌کنید، پس بهتر است از آنها دوری کنید یا آنها را از زندگی‌تان حذف کنید.

۴. آدم متقلب
دوست متقلب اغلب اهل مخفی‌کاری است. چنین دوستانی در دست‌کاری کردن موقعیت‌ها ماهر هستند و اغلب مشکلات زیادی برای به زبان آوردن دارند. بهتر است از این دوستان دوری کنید زیرا آنها برای آسایش خودشان چیزها را دست‌کاری می‌کنند.

۵. آدم‌هایی که از پشت خنجر می‌زنند.
آدم‌هایی که از پشت خنجر می‌زنند جلوی روی‌تان با شما خوب هستند. آن‌های می‌توانند کاری که کنند که از همراهی با آنها لذت ببرید و خوش باشید. شما دوست دارید با آنها وقت بگذرانید و تشخیص دورو بودن آنها گیج‌کننده می‌شود، اما با شنیدن چیزهای منفی از دیگران، دچار یاس و افسردگی می‌شوید. به چنین دوستانی فرصتی بدهید که از خودشان دفاع کنند اما برای فاصله گرفتن از آنها به اندازه‌ی کافی جسور باشید.

۶. آدم‌هایی که وسط حرف‌تان می‌پرند.
این یکی دوستی است که شما را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند ذهن‌تان را بخواند. آنها به حدی به صحبت‌های شما علاقه دارند که قبل از این‌که داستان را از شما بشنوند، وسط حرف‌تان می‌پرند و حرف‌تان را تمام می‌کنند در حالی که قبلا آن را نشنیده‌اند. آنها در ربودن مکالمات ماهر هستند. عاشق حرف زدن هستند و به شما اجازه‌ی صحبت نخواهند داد. آنها بیش‌تر از آن‌که یک دوست بخواهند، نیازمند مخاطبی هستند که فقط به آنها گوش بدهد.

۷. آدم‌های مقایسه‌گر
این نوع از دوستان همیشه زندگی‌شان را با زندگی شما مقایسه می‌کنند. این “دشمنان دوست‌نما” نسبت به آن‌چه دارید، حسادت می‌ورزند. از موفقیت شما خوشحال نمی‌شوند و دوست دارند در مسیر شما به سوی موفقیت، مانع ایجاد کنند. دستاوردهای شما با برخورد آنها که می‌گویند “چندان هم کار بزرگی نکردی” تباه می‌شوند. چنین دوستانی می‌کوشند در تمام جوانب زندگی، چه درباره‌‌ی دوستی باشد و چه درباره‌ی کار، شما را پایین بکشند.

۸. آدم‌های شایعه‌ساز
برخی از آدم‌ها از شایعه لذت می‌برند. هر بار که آنها را می‌بینید، خبرهایی درباره‌ی سایر آدم‌ها دارند. شما هرگز نمی‌توانید اطلاعات شخصی‌تان را با این دوستان در میان بگذارید زیرا آنها در فاش کردن رازها نزد دیگران خبره هستند. چیزهایی که آنها درباره‌شان صحبت می‌کنند، از نظر دیگران معمولا ناله و شکایت و گستاخی است. حتی ممکن است برای داستان‌هایی که از شما شنیده‌اند، حق‌السکوت بگیرند.

 منبع: بازده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا