رکورد دما بار دیگر شکسته شد

موبنا – این اطلاعات نشان می دهد که دما در ماه آوریل رکورد قبلی برای ماه آوریل را با بزرگترین فاصله شکست. با این حال در سال جاری فوریه و مارس بیشترین انحراف از روند عادی را نشان دادند. رکورد قبلی گرم ترین ماه آوریل به سال ۲۰۱۰ مربوط می شد که این بار با …

موبنا
این اطلاعات نشان می دهد که دما در ماه آوریل رکورد قبلی برای ماه آوریل را با بزرگترین فاصله شکست.
با این حال در سال جاری فوریه و مارس بیشترین انحراف از روند عادی را نشان دادند.
رکورد قبلی گرم ترین ماه آوریل به سال ۲۰۱۰ مربوط می شد که این بار با اختلاف ۰.۲۴ درجه سانتگیراد شکسته شد.
کریستینا فیگرز از مقام های سازمان ملل در زمینه تغییرات جوی گفت:‌ “شرایط نامساعدی که پیش آمده همزمانی با یک ال نینیوی شدید است که در نتیجه تغییرات جوی تشدید شد.”
او گفت:‌ “این همه رکوردشکنی ها در زمینه دما و پیامدهایی که دیده ایم، مثل آتش‌سوزی های بی سابقه و خشکسالی در هند همه یادآور این است که دیگر نمی توانیم بیکار بنشینیم و باید تلاش برای یافتن راه حل را سرعت بخشیم.”
گوین اشمیت، مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا، که داده ها در زمینه دمای جهانی را تحلیل می کند گفت:‌ “با اطلاعات ماه آوریل، به احتمال ۹۹ درصد سال ۲۰۱۶ رکورد تازه ای به جا خواهد گذاشت.”
چندین ناحیه شمالی از جمله ایالت آلاسکای آمریکا در طول ماه آوریل شاهد هوای داغ بودند؛ الگویی که در ماه های پیش از آن هم مشاهده شده بود.
رکورد ماه آوریل همچنین سوالاتی درباره قابل تحقیق بودن هدف جهانی برای محدود کردن میزان افزایش دما به ۱.۵ درصد سانتیگراد – چنانچه در ماه دسامبر گذشته در کنفرانس اقلیمی پاریس مورد توافق قرار گرفت – پدید می آورد.

 منبع: بی بی سی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا