تلاش مایکروسافت برای تحمیل ویندوز ۱۰ به کاربران

موبنا – به گزارش سی نت، ظاهرا برای مایکروسافت مهم نیست که آیا کاربران تمایلی به خداحافظی با ویندوزهای ۷ یا ۸.۱ دارند یا خیر و قصد دارد به هر نحو ممکن میلیون ها نفر را مجبور به استفاده از ویندوز ۱۰ کند. در ماه های اخیر بارها و بارها پیامی دال بر دریافت ویندوز …

موبنا – به گزارش سی نت، ظاهرا برای مایکروسافت مهم نیست که آیا کاربران تمایلی به خداحافظی با ویندوزهای ۷ یا ۸.۱ دارند یا خیر و قصد دارد به هر نحو ممکن میلیون ها نفر را مجبور به استفاده از ویندوز ۱۰ کند.

در ماه های اخیر بارها و بارها پیامی دال بر دریافت ویندوز ۱۰ یا Get Window 10 در پنجره کوچکی در سمت چپ نمایشگر برای کاربران ویندوز به نمایش گذارده شده است. حالا به جای ترغیب کاربران به نصب ویندوز ۱۰ ، مایکروسافت به طور خودکار تاریخ و ساعتی را برای به روز کردن رایانه های شخصی و مهاجرت به ویندوز ۱۰ اعلام کرده است.

اگر کاربران نخواهند به روز به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند باید به طور دستی بر روی لینک موجود در پیام کلیک کنند و برای برنامه ریزی مجدد این روند یا کنسل کردن کلی آن تصمیم بگیرند.

بنابراین با کلیک کردن بر روی این پیام جدید کاربران به جای خلاص شدن از دست آن برای مهاجرت ناخواسته به ویندوز ۱۰ برنامه ریزی کرده و بدون آنکه لزوما با این کار موافق باشند شاهد نصب ویندوز جدید خواهند بود.

یکی از سخنگویان مایکروسافت مدعی است این تغییر بر مبنای بازخوردهای دریافتی صورت گرفته و کاربران می توانند در صورت تمایل برنامه ریزی صورت گرفته را تغییر دهند. بسیاری از کاربران ویندوزهای قدیمی به علت قابلیت های جدید ویندوز ۱۰ که جمع آوری حجم زیادی از اطلاعات شخصی را از کاربران در زمان وبگردی و … توسط مایکروسافت ممکن می کند، تمایلی به مهاجرت به این ویندوز ندارند. ویندوز ۱۰ تا به حال بر روی بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان نصب شده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا