ویژگی بارز آیت‌الله بهجت چه بود؟

موبنا – حجت الاسلام محمدرضا مجیری، با گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله بهجت گفت: ایشان در کنار تحصیل علوم دینی هرگز از خودسازی و تهذیب نفس غافل نبود و در این خصوص همه را به خودسازی و تقوا دعوت می‌کرد. وی تصریح کرد: آیت الله بهجت شخصیت والایی در اخلاق اجتماعی داشت، اخلاقی که او …

موبنا – حجت الاسلام محمدرضا مجیری، با گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله بهجت گفت: ایشان در کنار تحصیل علوم دینی هرگز از خودسازی و تهذیب نفس غافل نبود و در این خصوص همه را به خودسازی و تقوا دعوت می‌کرد.
وی تصریح کرد: آیت الله بهجت شخصیت والایی در اخلاق اجتماعی داشت، اخلاقی که او را نزد مردم محبوب ساخت. ایشان توجه خاصی به معنویات و امور اخلاقی داشت و در واقع وی تشنه معرفت و معنویت بود. وی به گفته بسیاری از شخصیت‌های برجسته، فقه را معطر به عرفان و اخلاق کرد.
مسئول موسسه فرهنگی دارالهدی بیان کرد: او بندگی و عبودیت را زیبنده بندگان خدا می‌دانست و عشق به معبود را افتخار بندگان می‌شمرد.
وی، تواضع، اخلاق حسنه و صلابت را از دیگر ویژگی‌های آیت الله بهجت دانست و گفت: ایشان در برخورد با دیگران اخلاق و منش نیکویی داشت و هرگز نسبت به کسی تند خویی نکرد.
دبیر ویژه نامه محرم حرم، در ادامه از انتشار ماهنامه خُلُق، به مناسبت رحلت آیت الله بهجت خبر داد و گفت: این ویژه نامه ای در خصوص زندگینامه ایشان است که گوشه‌ای از شخصیت این عالم فقید را ترسیم کرده است. در این ویژه نامه زندگی و روش سلوکی و تربیتی ایشان و اخلاق اجتماعی روایت شده است. در این ویژه نامه تلاش شد به غیر از کرامات ایشان به مباحثی همچون روش‌های سلوکی و از همه مهم تر اخلاق اجتماعی وی سخن گفته شود.
آیت‌الله بهجت در سال ۱۲۹۵ در خانواده‌ای دیندار در فومن گیلان به دنیا آمد و ۲۷ اردیبهشت ۸۸ در قم بدرود حیات گفت.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا