کشف بزرگ باستان‌شناسی در ترکیه

موبنا – کشف قبری متعلق به ۳۰۰۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع) در شهرستان «سیلیوری» ترکیه، باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد. این قبرستان به سبک کورگانی به وجود آمده است و ارزش بسیار زیادی از نظر باستان‌شناسی دارد. سبک کورگانی که در واقع از روس‌ها قرض گرفته شده، گورستانی دایره‌وار را شامل می‌شود که …

موبنا – کشف قبری متعلق به ۳۰۰۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع) در شهرستان «سیلیوری» ترکیه، باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد.

این قبرستان به سبک کورگانی به وجود آمده است و ارزش بسیار زیادی از نظر باستان‌شناسی دارد. سبک کورگانی که در واقع از روس‌ها قرض گرفته شده، گورستانی دایره‌وار را شامل می‌شود که روی یک تپه ایجاد می‌شود. این شیوه خاکسپاری در هزاره سوم پیش از میلاد مسیح از روسیه به کشورهای شرقی وارد شد و سپس در شمال اروپا رواج پیدا کرد. این قدیمی‌ترین قبر کورگانی یافت‌شده در ترکیه است. این سبک ۵۰۰۰ سال در ترکیه رواج داشته است.

به گزارش هافینگتون پست، حفاری در این منطقه از دسامبر ۲۰۱۵ آغاز شده و پس از پنج ماه به نتیجه رسیده است. کارشناسان در این گورستان ابزار گورکنی، سلاح، دو ظرف گلی، بقایای جسد چند اسب و بدن یک انسان را پیدا کردند. باقی‌مانده اسکلت یک انسان که تصور می‌شود جنگجویی نام‌آور از عصر برنز بوده، در کنار نوک یک پیکان کشف شده است.

این اسکلت در محوطه‌ای محصور میان سنگ‌ها پیدا شده که شش متر عرض دارد. دست‌های این مرده روی اندام پایینی بدنش قرار داده شده و این نشان از یک باور باستانی درباره زندگی پس از مرگ مردم این منطقه دارد. براساس عقاید آن‌ها دفن مردگان به این شکل از بیرون آمدن مرده از قبر جلوگیری می‌کرده و سبب می‌شد با وضعیتی شبیه یک نوزاد تازه به دنیا آمده، به دنیای پس از مرگ قدم بگذارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا