ریاض: مقامات ایران مسئول عدم‌اعزام حجاج هستند!

موبنا – به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، رژیم سعودی مدعی شد که مسئولیت اعزام نشدن حجاج ایرانی به حج متوجه مقامات ایران است. کابینه عربستان در جلسه روز دوشنبه بدون اشاره به کارشکنی های خود برای اعزام حجاج ایرانی، مدعی شد که تصمیم منع حجاج ایرانی از عزیمت به حج به مسئولان ایرانی باز می …

موبنا – به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، رژیم سعودی مدعی شد که مسئولیت اعزام نشدن حجاج ایرانی به حج متوجه مقامات ایران است.

کابینه عربستان در جلسه روز دوشنبه بدون اشاره به کارشکنی های خود برای اعزام حجاج ایرانی، مدعی شد که تصمیم منع حجاج ایرانی از عزیمت به حج به مسئولان ایرانی باز می گردد.

دولت عربستان همچنین مدعی شد که با تلاش های ایران برای سیاسی کردن فریضه حج مخالف است.

این ادعای مقامات آل سعود در حالی است که وجود اتفاقات مرگبار متعدد در مراسم حج و کشته شدن هزاران نفر در این مراسم کفایت و توانایی آنها در اداره یکی از بزرگترین گردهمایی مسلمانان را با تردید مواجه کرده است. آخرین این حوادث نیز فاجعه خونین منا بود که طی آن نزدیک به ۴۷۰ نفر از حجاج ایرانی کشته شدند.

سازمان حج و زیارت در بیانیه ای از دولت عربستان خواسته بود در اسرع وقت نسبت به فراهم کردن زمینه مناسب جهت اعزام حجاج ایرانی بر اساس شرایط سنوات گذشته اقدام نموده و مانع انجام فریضه حج آنان نگردد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا