احتمال کاهش نرخ سود بانکی تا ۱۵ درصد

موبنا – همتی – رئیس سابق شورای هماهنگی بانک‌ها – که در هفته جاری با تایید هیات وزیران به ریاست بیمه مرکزی منصوب و جایگزین محمد ابراهیم امین مستعفی شد، در جریان تقدیر از تیم فوتبال استقلال خوزستان در بانک ملی، خبر تازه‌ای برای شبکه بانکی داشت و از احتمال مجدد کاهش نرخ سود در …

موبنا – همتی – رئیس سابق شورای هماهنگی بانک‌ها – که در هفته جاری با تایید هیات وزیران به ریاست بیمه مرکزی منصوب و جایگزین محمد ابراهیم امین مستعفی شد، در جریان تقدیر از تیم فوتبال استقلال خوزستان در بانک ملی، خبر تازه‌ای برای شبکه بانکی داشت و از احتمال مجدد کاهش نرخ سود در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی از برنامه بانک‌ها برای برگزاری جلسه ای در دو هفته آینده خبر داد و گفت که قرار است مدیران عامل بانک‌ها در این گردهم‌آیی موضوع کاهش نرخ سود را بررسی کنند.

مدیر عامل سابق بانک ملی که قبلا اعلام کرده بود معتقد است نرخ سود سپرده باید تا ١٦ درصد کاهش یابد، در تازه‌ترین اظهارات خود در مورد اینکه آیا نرخ مورد توافق بانک‌ها همان ١٦ درصد خواهد بود عنوان کرد که حتی فضای کاهش نرخ سود تا نرخ پایین‌تر و در حد ١٥ درصد نیز وجود دارد.

… و آرزو برای شبکه بانکی

نوشته های مشابه

همتی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با توجه به خروج خود از حوزه بانکی درباره آروزی خود برای شبکه بانکی نیز اعلام کرد که پایان رقابت مخرب بین بانک‌ها آرزوی او برای این شبکه است. هر چند که وی تاکید دارد بانک‌ها در حال حاضر نیز تا حد زیادی ضوابط، به‌ویژه در حوزه سود را رعایت کرده و از رقابت تخریبی دور شده‌اند.

رئیس سابق شورای هماهنگی بانک‌ها، در رابطه با برنامه خود در بیمه مرکزی نیز عنوان کرد که امروز من در بانک ملی هستم و هیچ صحبتی در رابطه با بیمه نخواهم داشت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته – دوشنبه – همتی، مدیر سابق بانک ملی و مجموعه این بانک میزبان تیم فوتبال استقلال خورستان که به تازگی قهرمان لیگ برتر شده است بودند و به عنوان حامی این تیم از آنها تقدیر کردند. علت حمایت بانک ملی از تیم فوتبال استقلال خوزستان به این برمی‌گردد که این تیم از زیرمجموعه های گروه ملی فولاد است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا