Chrome به‌روزترین مرورگر اینترنتی جهان شناخته شد

موبنا – به گزارش وبسایت theinquirer، مطالعه جدید نشان داد یک‌چهارم کاربرانی که از دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، از نسخه‌های منسوخ شده و در بیشتر مواقع نسخه‌های غیرقابل پشتیبانی مرورگر Internet Explorer استفاده می‌کنند. مشکل اصلی مربوط به کاربرانی است که همچنان سیستم عامل ویندوز XP را مورد استفاده قرار …

موبنا – به گزارش وبسایت theinquirer، مطالعه جدید نشان داد یک‌چهارم کاربرانی که از دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، از نسخه‌های منسوخ شده و در بیشتر مواقع نسخه‌های غیرقابل پشتیبانی مرورگر Internet Explorer استفاده می‌کنند.

مشکل اصلی مربوط به کاربرانی است که همچنان سیستم عامل ویندوز XP را مورد استفاده قرار می‌دهند و به واسطه آن مرورگرهای IE ۷ و IE ۸ را برای گشت‌وگذارهای اینترنتی به کار می‌گیرند. این دو مرورگر اینترنتی بیش از ۷۰۰ نقطه آسیب‌پذیر شناخته شده را شامل می‌شوند.

در گزارش این مرکز امنیتی گفته شد Chrome گوگل به‌روزترین مرورگر اینترنتی در جهان محسوب می‌شود. بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۸۲ درصد کاربران نسخه به‌روز شده این مرورگر اینترنتی را در اختیار دارند که این رقم برای مرورگرهای Edge و IE مایکروسافت ۵۸ درصد و برای کاربران مرورگر فایرفاکس هم ۶۶ درصد گزارش شده است.

به‌روزرسانی‌های Chrome بی‌سروصدا و بدون دردسر انجام می‌شود و معمولا کاربران به صورت پیش‌فرض این به‌روزرسانی‌ها را در اختیار می‌گیرند. در بسیاری از موارد کاربران از این به‌روزرسانی‌ها مطلع نمی‌شوند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا