گذرواژه شما می تواند در چند میلی ثانیه هک شود

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – ممکن است بسیاری از ما با توجه به گذرواژه های آنلاینی که انتخاب کرده ایم خود را انسان هایی باهوش بدانیم و به افرادی که از گذرواژه هایی مانند ۱۲۳۴۵۶ یا password استفاده می کنند، بخندیم. اما ممکن است شما نیز گزینه هایی مانند اعداد سال تولد خود را انتخاب …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – ممکن است بسیاری از ما با توجه به گذرواژه های آنلاینی که انتخاب کرده ایم خود را انسان هایی باهوش بدانیم و به افرادی که از گذرواژه هایی مانند ۱۲۳۴۵۶ یا password استفاده می کنند، بخندیم. اما ممکن است شما نیز گزینه هایی مانند اعداد سال تولد خود را انتخاب کرده و یا از کلمه birthdate استفاده کرده باشید که چندان امن نیستند.
در همین راستا، نتایج بررسی یک وب سایت نشان داده است که برخی گذرواژه ها می توانند توسط هکرها در مدت زمانی کمتر از یک ثانیه شکسته شوند. از آنجایی که بسیاری از مردم جهان با تهدید دسترسی اطلاعات شخصی خود توسط هکرها مواجه هستند، وب سایت Better Buys به تجزیه و تحلیل این مساله که کدام گذرواژه ها کمترین و بیشترین میزان امنیت را دارند، پرداخته است.
برای شروع، مسئولان وب سایت مذکور این که یک هکر با چه سرعتی می تواند به انواع مختلف گذرواژه بر اساس عواملی مانند طول و انواع کاراکتر موجود در آنها دست یابد را بررسی کرده اند. سپس، اعداد و ارقام به دست آمده ترکیبی تعاملی را ایجاد کرده که اجازه می دهد یک گذرواژه را تایپ کرده و مدت زمان تخمینی که یک هکر می تواند آن را بشکند را مشاهده کنید.
بر همین اساس مشخص شده است که گذرواژه هایی مانند password تنها در ۰.۲۵ میلی ثانیه شکسته می شوند که مدت زمانی مشابه برای گذرواژه birthday نیز است. در مقابل، اگر گذرواژه ای مانند malcolmturnbull را انتخاب کرده باشید ۴,۰۴۳ هزار سال طول می کشد تا شکسته شود و اگر عدد ۲۰۱۶ را نیز به انتهای آن اضافه کنید حسابی به مدت زمان لازم برای شکستن گذرواژه خود اضافه می کنید.
در نتیجه، استفاده از اعداد در گذرواژه توصیه می شود تا هرچه بیشتر امنیت آن افزایش یابد. در شرایطی که گذرواژه password تنها در ۰.۲۵ میلی ثانیه هک می شود، عبور از گذرواژه password69 می تواند به هشت سال زمان نیاز داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا