«وارِن بافِت» یک میلیارد دلار از سهام اپل را خرید

موبنا، میثم لطفی – ارزش این تعداد سهام اپل در تالار بورس آمریکا معادل ۱.۰۷ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و البته باید توجه داشت این سرمایه‌گذری در شرایطی صورت گرفته که طی چند ماه اخیر ارزش سهام اپل به شدت پایین آمده است. صبح دیروز هر سهام این شرکت بزرگ معادل ۹۰ دلار محاسبه شد. …

موبنا، میثم لطفی – ارزش این تعداد سهام اپل در تالار بورس آمریکا معادل ۱.۰۷ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و البته باید توجه داشت این سرمایه‌گذری در شرایطی صورت گرفته که طی چند ماه اخیر ارزش سهام اپل به شدت پایین آمده است. صبح دیروز هر سهام این شرکت بزرگ معادل ۹۰ دلار محاسبه شد.

این سرمایه‌گذاری جدید باعث شد ارزش هر سهام اپل اندکی افزایش یابد. در پایان ساعت اداری روز گذشته ارزش هر سهام اپل با رشد ۳.۲ درصدی به ۹۳.۳۹ دلار رسید.

184815872VA00068_FORTUNE_Mo

بافِت همواره با محاسبات دقیق خود به دنبال سهام شرکت‌هایی می‌گردد که پس از مدت‌های طولانی صعود، دچار یک رکود موقتی می‌شوند از این فرصت استفاده می‌کند تا آنها را به پایین‌ترین قیمت خریداری کند. او از این ترفند استفاده می‌کند تا سهام شرکت‌ها را کمتر از ارزش واقعی آنها خریداری کند.

رویکرد بافِت در این زمینه با «کارل آیکان» یکی دیگر از سرمایه‌گذاران بزرگ حوزه فناوری متفاوت است. لازم به ذکر است از زمانی که دولت چین قراردادهای همکاری جدید با اپل منعقد کرد، این شرکت توانست از بازار بورس درآمد ۲ میلیارد دلاری را به دست آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا