حذف واسطه ها و ارتباطات با درگاه دولت الکترونیکی

موبنا، لیلا محمدنظامی – “مهدی راسخ” معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست ذیحسابان دستگاه های اجرایی که با میزبانی وزارت ارتباطات و در عمارت کلاه فرنگی برگزار شد، افتتاح درگاه دولت الکترونیک را نوید بخش الکترونیکی شدن تعاملات مالی در دستگاه های اجرایی عنوان کرد. وی اشاره …

موبنا، لیلا محمدنظامی – “مهدی راسخ” معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست ذیحسابان دستگاه های اجرایی که با میزبانی وزارت ارتباطات و در عمارت کلاه فرنگی برگزار شد، افتتاح درگاه دولت الکترونیک را نوید بخش الکترونیکی شدن تعاملات مالی در دستگاه های اجرایی عنوان کرد.
وی اشاره به تحولات تکنولوژیک در دنیا، اظهار داشت: ICT و IT بر توسعه در جوامع، ایجاد درآمد ملی، رونق کسب و کار و ایجاد فرصتهای شغلی تاثیر مستقیمی دارد و امروز در تمامی زمینه های زندگی انسان نقش آفرینی می کند.
راسخ لازمه توسعه را ایجاد زیرساختهای ارتباطی برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد زیرساختها، بحث بهره گیری از زیرساختها و اصلاح ساختارها مدنظر است که برای بهره گیری از زیرساخت ها لازم و ضروری است.
وی با اشاره به فراهم شدن ظرفیت لازم در این خصوص توسط سازمان فناوری اطلاعات گفت: لازم است از زیرساختها استفاده شود و این نشست نیز در راستای معرفی توانمندیهای موجود به ویژه درگاه دولت الکترونیک به دستگاه های اجرایی ترتیب داده شده است.
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه دولت در خصوص توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات، ظرفیت خوبی در حمایت و توسعه فناوری ایجاد شده که باید بر اجرای دقیق آن نظارت داشت.
راسخ با تاکید بر امکان ارائه بسیاری از خدمات دستگاهها از طریق الکترونیکی، در خصوص مزایای دولت الکترونیک به کاهش فساد اداری اشاره کرد و گفت: دولت الکترونیک با حذف واسطه ها و ارتباطات رو در رو به تحقق سلامت اداری در کشور کمک شایانی می می کند.
وی با اشاره با تعریف ابعاد مختلف دولت الکترونیک در زمینه ارتباط دولت با شهروندان، ارتباط دولت با بازار، ارتباط دولت با دولت و حتی تعامل درون دولت، افرود: درگاه واحد دولت الکترونیکی که در آن ۸۲۶ خدمت از ۶۹ دستگاه ارائه شده است، فرصتی است تا دستگاه ها بتوانند به ارائه خدمات خود از طریق آن اقدام کنند. در این راستا نقش ذی حسابان در استفاده و معرفی توانمندی های این درگاه در دستگاه های اجرایی کلیدی است و آنها به خوبی می توانند در استفاده از اسناد الکترونیکی، ارجاع امور از طریق درگاه دولت الکترونیک، اتصال به مرکز تبادل اطلاعات – GSB- سازمان فناوری اطلاعات ، تاثیر گذار باشند.
وی با درخواست مجدد از ذی حسابان جهت توجیه دستگاه ها در ارائه فعالیت ها از طریق این درگاه الکترونیکی گفت: با ترغیب دستگاه ها زمینه الکترونیکی شدن خدمات و تحقق دولت الکترونیکی فراهم می شود. در همین راستا بخش نامه پرداخت حقوق کارکنان دولت از طریق الکترونیکی نیز در دستور کار دولت است که یک گام مثبت رو به جلو خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات با تاکید بر هدف آشنا کردن دستگاه های اجرایی با زیرساخت های ایجاد شده در حوزه دولت الکترونیک، ابراز امیدواری کرد که بتوان تعامل دستگاه های اجرایی را در بحث دولت الکترونیک افزایش داد و موجب استفاده بیشتر آنها از درگاه دولت الکترونیکی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا