پرواز بزرگترین هواپیمای تجاری جهان

موبنا – آنتونوف ۲۲۵ مریا یکی از راهبردی ترین هواپیماهای تجاری محسوب می شود. اهمیت این پرنده به دلیل ابعاد باور نکردنی آن است که مریا را به عنوان بزرگترین هواپیمای باربری جهان معرفی می کند. مریا در زبان اوکراینی ها به مفهوم رویا و خیال کاربرد دارد. آنتونوف ۲۲۵ به عنوان بزرگترین هواپیمای بال …

موبنا – آنتونوف ۲۲۵ مریا یکی از راهبردی ترین هواپیماهای تجاری محسوب می شود. اهمیت این پرنده به دلیل ابعاد باور نکردنی آن است که مریا را به عنوان بزرگترین هواپیمای باربری جهان معرفی می کند. مریا در زبان اوکراینی ها به مفهوم رویا و خیال کاربرد دارد.
آنتونوف ۲۲۵ به عنوان بزرگترین هواپیمای بال ثابت جهان ظرفیت ۱۷ خدمه پروازی را دارد و وظیفه به حرکت درآوردن آن برعهده ۶ موتور توربوفن قدرتمند است که مجموعا ۱.۵ میلیون نیوتن نیروی رانشی ایجد می کنند. این غول پرنده قابلیت جابجایی ۱۵۰۰ نیرو را دارد که این رکوردی بی نظیر و رویایی!(مریا) محسوب می شود. برای سوختگیری مریا که چیزی در حدود ۲۸۰ تن بر وزن هواپیما اضافه می کند تقریبا ۱۷ ساعت زمان لازم است. وزن آنتونوف را با وزن ۷ بوئینگ ۷۳۷ برابر می دانند. طول هواپیما ۸۴ متر است که براحتی با این طول می تواند یک بوئینگ ۷۳۷ را در خود جای دهد.
در ادامه تصاویر مروبط به پرواز یک فروند آنتونوف ۲۲۵ مریا که وظیفه انتقال ژنراتور ۱۱۷ تنی را برعهده داشته است در فرودگاه پرث استرالیا مشاهده می کنید.

تصاویر برخواستن مریا از فرودگاه کیف در اوکراین

 منبع: پول نیوز| نویسنده:سمیه علی اصغری

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا