حمله خطرناک دزدان به خانه ثروتمندان

موبنا -ساعت ٢٠ روز ١٣ بهمن ‌سال گذشته وقوع یک سرقت از خانه‌ای ویلایی در خیابان فرشته، خیابان تختی به کلانتری ١٠١ تجریش اعلام شد. با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات نخست از اهالی خانه مشخص شد که چند مرد با تهدید چاقو و قمه و با صورت پوشیده وارد خانه شده، …

موبنا -ساعت ٢٠ روز ١٣ بهمن ‌سال گذشته وقوع یک سرقت از خانه‌ای ویلایی در خیابان فرشته، خیابان تختی به کلانتری ١٠١ تجریش اعلام شد. با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات نخست از اهالی خانه مشخص شد که چند مرد با تهدید چاقو و قمه و با صورت پوشیده وارد خانه شده، پس از بستن دست و پای صاحبخانه و همسرش اقدام به سرقت مقداری از طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی ١٢٠‌میلیون تومان کرده و درحالی ‌که در ادامه سرقتشان قصد خارج کردن یک گاوصندوق از محل را داشتند، همسایگان و اهالی متوجه حضور آنها در محل شده و به ناچار با رها کردن گاوصندوق از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده‌ای با موضوع «سرقت به عنف منزل» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده برای رسیدگی دراختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدودا ساعت ١٩ بود که به همراه همسرم در داخل خانه بودیم. همسرم در آشپزخانه درحال تهیه غذا بود و من هم درحال تماشای تلویزیون بودم. ناگهان در ورودی خانه‌مان باز شد و ٤ مرد نقابدار وارد خانه شدند. سه نفر از آنها با من درگیر شدند و مرا به زمین کوبیده و دستان و دهانم را بسته و در ادامه به شدت شروع به زدن من کردند و نفر چهارم نیز به سراغ همسرم رفت. آنها با تهدید کشتن من و همسرم، درخواست رمز گاوصندوق را کردند اما من حاضر به دادن رمز به آنها نشدم. درحالی ‌که آنها از گرفتن رمز ناامید شده بودند، تصمیم گرفتند تا گاوصندوق را نیز با خودشان ببرند. به همین دلیل چند نفر دیگر نیز به آنها اضافه شده و شروع به بردن گاوصندوق به داخل حیاط کردند. آنها قصد داشتند تا گاوصندوق را با خودروی سواری آزرا از خانه خارج کنند که گاوصندوق در داخل خودرو جای نگرفت. درهمین زمان تعدادی از همسایگان با مشاهده تعدادی مرد نقابدار در داخل حیاط خانه متوجه سارق بودن آنها شدند. سارقان با نامساعدشدن شرایط با سرقت مقداری پول نقد و طلا و جواهرات متعلق به همسرم از محل متواری شدند اما موفق نشدند که گاوصندوق را با خود ببرند.»

وقوع دومین سرقت مشابه
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت خانه در خیابان فرشته، وقوع سرقت مشابه دیگری این‌بار درخیابان آفریقا به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد که با تشکیل پرونده، رسیدگی به این موضوع دراختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. درشرایطی که کارآگاهان با بررسی دو سرقت انجام شده، اطمینان پیدا داشتند هر دو سرقت ازسوی یک گروه از سارقان انجام شده، اقدامات پلیسی را در دستور کار خود قرار داده و در ادامه موفق به شناسایی یک خودرو پژو پارس مشکی‌رنگ شدند که با اظهارات تعدادی از اهالی محل نخستین سرقت در خیابان فرشته، با آن از محل متواری شده بودند.

کارآگاهان درنخستین مرحله از شناسایی اعضای این گروه از سارقان خشن، موفق به شناسایی نخستین عضو گروه از سارقان بنام مسلم ٢٤ساله و در ادامه برادرش مرتضی ٢٣ساله در منطقه شهریار شده اما برای شناسایی سایر اعضای گروه، آنها را تحت مراقبت‌های پلیسی خود قرار دادند.با انجام اقدامات پلیسی، ٥ عضو دیگر این گروه از سارقان دستگیر شدند. با توجه به اعتراف متهمان به انجام سرقت‌های خشن، تعدد متهمان و احتمال ارتکاب سایر جرایم خشن و برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان ازسوی مقام قضائی صادر شده است. بنابراین از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند، دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

 منبع: روزنامه شهروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا