هیچ زنی به جرم غیرعمد در زندانهای البرز نیست

موبنا – جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان البرز با حضور اعضا به ریاست احمد فاضلیان در دادگستری کل استان البرز برگزار شد. مقدسی،مدیرعامل ستاد دیه استان البرز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد در سال ۹۴، گفت: در این سال ۳۰۹ زندانی جرایم غیرعمد با حمایت ستاد دیه استان آزاد شدند. وی افزود: اکنون …

موبنا – جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان البرز با حضور اعضا به ریاست احمد فاضلیان در دادگستری کل استان البرز برگزار شد.
مقدسی،مدیرعامل ستاد دیه استان البرز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد در سال ۹۴، گفت: در این سال ۳۰۹ زندانی جرایم غیرعمد با حمایت ستاد دیه استان آزاد شدند.
وی افزود: اکنون ۲۵۵ پرونده حاضر به خواب داریم که از این تعداد ۴۷ پرونده جدیدالورود هستند و امیدواریم با کمک‌های مردمی بتوانیم این افراد در بند را آزاد کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در این جلسه با اشاره به اینکه اکنون هیچ محکوم نسوان مربوط به جرایم غیرعمد در زندان‌های استان وجود ندارد، اظهار داشت: این اتفاق برخلاف روند کشوری است که در البرز با آزادی ۱۵ محکوم به دیه جرایم غیر عمد زن در سال گذشته رخ داد.
احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز نیز، گزارش ارائه شده توسط ستاد در سال ۹۴ را امیدوار کننده دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی برای گسترش و ترویج امر پسندیده کمک به محکومان جرایم غیرعمد تاکید کرد.

جبار باقری، مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به اینکه با عملکرد و پیگیری دادستان مرکز استان، زمین مناسبی برای احداث ساختمان و استقرار ستاد دیه در کرج تخصیص یافته است گفت: با توجه به موفقیت برنامه‌ریزی‌ها و طراحی منظم چارت سازمانی در استان، فلوچارت اجرایی برای تشکیل پرونده‌ها و پرداخت دیه در کل کشور، محصول ستاد دیه استان البرز است.

در پایان این نشست با موافقت رئیس کل دادگستری استان البرز، مقرر شد که جشن گلریزان ستاد دیه در دهم ماه مبارک رمضان امسال با دعوت از خیرین برگزار شود و ستاد فرعی دیه نیز در شهرستان‌های اشتهارد، هشتگرد، فردیس و نظرآباد با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری شهرستان، دادستان، فرماندار، شهردار، رئیس کمیته امداد شهرستان و دو نفر از معتمدین و خیرین تشکیل و گلریزان در این شهرستان ها برگزار شود.

گفتنی است جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان جهت رسیدگی به پرونده های مددجویان مشمول کمک ستاد دیه استان و مسائل جاری و تصمیم گیری در خصوص دیگر برنامه های ستاد، با حضور دادستان عمومی و انقلاب کرج، مدیرکل زندان‌های استان البرز، مدیرعامل ستاد دیه استان البرز و عضو هیئت مدیره ستاد، در دادگستری استان البرز برگزار گردید.

 منبع: روزنامه قانون

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا