راه های پیشگیری از سرطان پوست

موبنا – به گزارش مدیکال اکسپرس، سرطان پوست ناشی از رشد غیر طبیعی سلول های پوست، بر اثر اشعه ماورای بنفش خورشید است. محققان کلینیک مایو در آمریکا معتقدند که با چند راهکار ساده می توان از این عارضه پیشگیری کرد. توصیه هایی جدی برای جلوگیری از سرطان پوست: -جلوگیری از برخورد اشعه خورشید با …

موبنا – به گزارش مدیکال اکسپرس، سرطان پوست ناشی از رشد غیر طبیعی سلول های پوست، بر اثر اشعه ماورای بنفش خورشید است. محققان کلینیک مایو در آمریکا معتقدند که با چند راهکار ساده می توان از این عارضه پیشگیری کرد.

توصیه هایی جدی برای جلوگیری از سرطان پوست:
-جلوگیری از برخورد اشعه خورشید با پوست در روز های گرم و آفتابی
ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر، اوج شدت اشعه خورشید، به ویژه در تابستان است. محققان توصیه می کنند که افراد در این ساعات از روز تا حدامکان در معرض نور خورشید قرار نداشته باشند.
-استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل اس پی اف ۱۵
منظور از اس پی اف، عامل محافظتی در مقابل نور آفتاب است. استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام دوران سال و تجدید آن هر دو ساعت یک بار به کرات توصیه شده است.
-اجتناب از روش های مختلف برنزه شدن
برنزه شدن چه به صورت طبیعی و چه با استفاده از دستگاه های سولاریوم، مهمترین علت بروز سرطان پوست است.
-بررسی دوره ای پوست
این مرحله که توسط خود شخص صورت می گیرد، شامل بررسی خال ها و لکه های روی پوست است. در صورت افتادن خال یا بزرگ شدن آن، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.
-استفاده از کلاه، دستکش و عینک
-استفاده از لباس های آستین بلند در زمستان
-استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان، کودکان و مردان نیز الزامی است.

بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان پوست شایع ترین سرطان در آمریکا محسوب می شود و مرگبارترین نوع سرطان که ملانوم نام دارد، سالانه جان بیش از ۱۰ هزار نفر را در آمریکا می گیرد. انواع دیگر سرطان پوست از جمله سرطان سلول سنگفرشی و سرطان سلول پایه ای نیز از سرطان های کشنده پوستی محسوب می شوند که تعداد قربانیان آنان کمتر از ملانوم است.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا