شوماخر فقط تا چند ساعت دیگر زنده است؟

موبنا – هنوز هم هرجا اسمي از رقابت‌هاي فرمول يك به ميان مي‌‌آيد، ناخودآگاه نام ميشائل شوماخر، قهرمان اسطوره‌اي دنياي فرمول يك به ذهن مي‌رسد. مردي كه با فراري قرمز رنگش دنياي سرعت را تحت تأثير قرار داده بود. با اين حال «شومي» كه بعد از خداحافظي از دنياي حرفه‌اي فرمول يك دوباره به پيست …

موبنا – هنوز هم هرجا اسمي از رقابت‌هاي فرمول يك به ميان مي‌‌آيد، ناخودآگاه نام ميشائل شوماخر، قهرمان اسطوره‌اي دنياي فرمول يك به ذهن مي‌رسد. مردي كه با فراري قرمز رنگش دنياي سرعت را تحت تأثير قرار داده بود.

با اين حال «شومي» كه بعد از خداحافظي از دنياي حرفه‌اي فرمول يك دوباره به پيست برگشته بود، نشاني از قدرت هميشگي نداشت و بعيد به نظر مي‌رسيد كه بتواند در دنياي سرعت تاب رقابت با جوانان امروزي را داشته باشد.

البته اين موضوع دليلي براي تسليم شدن شوماخر، مردي كه هفت بار قهرمان فرمول يك دنيا شده بود، نبود. با اين حال نه اتومبيل و نه پيست مسابقه و نه تصادفي موتوري، هيچ كدام نتوانستند اين آلماني اعجاب‌انگيز را زمين بزنند‌؛ شوماخر فقط به اسكي و يك صخره باخت! او كه سال ۲۰۱۳ براي گذراندن تعطيلاتش به پيست اسكي مريبل در نزديكي كوه‌هاي آلپ در حوالي شهر گرونوبل فرانسه رفته بود در حين اسكي سرش به يك صخره خورد و به كما رفت. فشار جمجمه اين راننده اسطوره‌اي چنان بالا رفته بود كه پزشكان چاره‌اي به غير از اين نداشتند كه او را در «كماي مصنوعي» نگه دارند‌؛ يعني اجازه به هوش آمدن به شوماخر را ندهند چون ممكن بود در صورت به هوش آمدن با آن فشار بالاي جمجمه، سريعاً دار فاني را وداع بگويد. ماه‌ها گذشت تا اينكه بالاخره شوماخر از كماي مصنوعي خارج شد. هزينه‌هاي هنگفتي توسط همسرش پرداخت شد تا نهايتاً او را به منزل شخصي‌‌اش در سوئيس برگردانند و ادامه مراحل درماني‌‌اش در منزل صورت بگيرد.

سانسور محض
درست از همين زمان به بعد بود كه ديگر كسي خبري رسمي از شوماخر نداشت‌؛ اطرافيانش با سانسور ويژه همه اخبار مرتبط با او، دنياي فرمول يك را از شوماخر جدا كردند. با اين حال گهگاهي نزديكان شوماخر كه سري به او مي‌زدند، سرنخي به رسانه‌ها مي‌دانند‌؛ از جمله اينكه وزنش نزديك به ۲۵ كيلو كم شده و هنوز نمي‌تواند حرف بزند. فلج شدن قهرمان ۷ دوره فرمول يك دنيا هم موردي بود كه به صورت قطعي درباره‌‌اش صحبت مي‌شد. در اين ميان سابيني كيم، مدير برنامه‌هاي شومي هم حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نمي‌شد و شايعات همچنان به قوت خود باقي ماند. البته در اين ميان گهگاهي هم خبر مي‌رسيد كه او مي‌تواند با اطرافيانش ارتباط برقرار كند و حتي چند كلمه‌اي حرف بزند. گمانه‌زني‌هايي كه در نطفه خفه مي‌شدند.

شوماخر فقط چند ساعت زنده است!
تازه‌ترين شايعاتي كه دنياي فرمول يك را نگران كرده اخباري است كه سايت «نيوز اِوري دي» گذاشته‌؛ آن هم به نقل از يكي از عصب‌شناسان معالج شوماخر كه براي درمان او به خانه‌‌اش در سوئيس، مرتب سر مي‌زند. اين منبع خبري به نقل از اين عصب‌شناس كه نخواسته نامش فاش شود نوشته: «وضعيت جسماني شوماخر اصلاً بهبود پيدا نكرده و تعريفي هم ندارد. با اين شرايط به زنده ماندن او اميدي نيست و ممكن است تا چند ساعت ديگر بميرد!». همزمان با انتشار اين خبر سايت‌هاي معتبر ديگري از جمله اكيپ فرانسه و سايت روزنامه‌هاي انگليسي زبان به دنبال يافتن مرجع دقيق‌تري بودند ولي در نهايت مرجع مناسبي براي اين اخبار يافت نشد.

وضعيت شوماخر ثابت است
همزمان با انتشار اين اخبار نااميد‌كننده روز گذشته روزنامه ماركا اسپانيا در خبري مربوط به شوماخر گزارشي نوشته كه مرجع اين خبر يك «منبع آگاه و كاملاً رسمي» عنوان شده است. در اين گزارش آمده: «وضعيت جسماني راننده سابق دنياي فرمول يك دقيقاً مثل ماه‌هاي گذشته است و پيشرفت مثبتي نداشته است. در واقع وضعيت سلامتي او شكننده است ولي بحراني نيست.» در ادامه اين گزارش به نقل از همين منبع آگاه موردي ذكر شده كه هم خوشحال‌كننده است و هم ناراحت‌كننده: «واقعيت اين است كه وضعيت او نه پيشرفتي داشته و نه اينكه پسرفت كرده است. او همچنان به معالجات در خانه‌‌اش در سوئيس ادامه مي‌دهد و نمي‌تواند ارتباطي با دنياي بيرون برقرار كند.»

 منبع: خبرورزشی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا